fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כל עוד ירצו אותי, אני בנתניה"

המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, בני לם, מספר על החזון החדש עם הבעלים אייל סגל ומצהיר: "אני לא רוצה לאמן בוגרים"
בני לם (צילום:רולנדי ברנשטיין)
בני לם (צילום:רולנדי ברנשטיין)

קיץ לא פשוט עבר על מכבי נתניה. אחד המועדונים האהודים בכדורגל הישראלי כמעט ומצא את עצמו ללא בעלים עד שהגיע אייל סגל ולמעשה הציל לא רק את הקבוצה הבוגרת אלא את כל המועדון. סגל, אוהד שרוף של נתניה, החל להזרים כספים ולא רק לבוגרת, אלא גם למחלקת הנוער בניהולו המקצועי של בני לם.

בשבת שעברה פתחה קבוצת הנוער בהפסד בחוץ לבני סכנין 2:1, אבל לם לא מתרגש יותר מדי. "אנחנו נראים טוב. העונה החלטנו להסתכל פחות על התוצאות והטבלאות ובעיקר לגדל שחקנים לבוגרת. זה מתחיל הרבה לפני הנוער בקבוצות הצעירות. נתחיל מלימוד היסודות בכל הגילאים כדי שאותם ילדים יגיעו לקבוצת הנוער והקבוצה הבוגרת עם ידע רב".

מי הן הקבוצות המוכשרות במחלקה?

"אני לא יכול לציין קבוצה זאת או אחרת. יש לנו קבוצות מוכשרות והעונה ניתן דגש על שחקנים מוכשרים באימונים מיוחדים. אייל סגל הכניס העונה הרבה אלמנטים _ בין השאר לכל קבוצה יש עוזרי מאמנים בכירים. בנערים א' סשה פלדמן יעבוד עם רביד גזל, בנערים ב' ישראל זביטי יעבוד עם אמייה טגה ובקבוצת הנוער אני אעבוד עם יוסי טוויל. בנוסף החלטנו לערוך אימוני בוקר מיוחדים לשחקנים המוכשרים. יש לנו גם מאמן חלוצים, חלוץ העבר לירון וילנר".

בני לם (צילום:רולנדי ברנשטיין)
בני לם (צילום:רולנדי ברנשטיין)

בכל זאת, בקבוצות כמו נוער ונערים א' התוצאות חשובות.

"זה הולך ביחד. אני לא אגיד שהתוצאות לא מעניינות. אני רוצה לסיים את העונה בצורה טובה מבחינת הטבלה, אבל לא פחות חשובות לי המשמעת והדרך של הקבוצה. יש קשר ישיר בין קבוצת הנוער לקבוצה הבוגרת. שתי הקבוצות משחקות באותה שיטה כדי ששחקני נוער יגיעו מוכנים לבוגרת".

בעבר לא הסכמת להיות גם מאמן קבוצת הנוער וגם מנהל מקצועי.

"אייל סגל ביקש ממני לקחת את הנוער ולאחר שראיתי את כל מה שהוא עושה ועשה למכבי נתניה – הלכתי לקראתו. לצידי עובד טוויל, שהוא מאמן בכיר, ובזכות העזרה שלו אני יכול להתפנות לקבוצות אחרות במחלקה".

ספר על התרומה של סגל לנוער.

"סגל בא עם רצון להשקיע במחלקת הנוער. כמו שאמרתי, לראשונה בהיסטוריה יש במחלקת הנוער עוזר מאמן לכל קבוצה ויש מאמן מיוחד לחלוצים. העונה יש בקבוצה הבוגרת עשרה שחקנים תוצרת בית זה החזון של סגל".

אפשר להגיד שסגל הציל את נתניה?

"אם סגל לא היה נכנס לתמונה, מכבי נתניה הייתה בליגה ג'. כן, הוא לקח את הקבוצה והציל אותה, וכולם – השחקנים, המאמנים והעובדים במועדון – רוצים להחזיר לו על המגרש".

במהלך הקיץ היו דיבורים על המעבר שלך לטוברוק.

"אני במכבי נתניה וטוב לי".

בעונה האחרונה השם שלך עלה כמועמד לאמן את הבוגרת.

"זה כבר מאחוריי, אני לא רוצה לאמן בוגרים. אני רוצה להמשיך ולתרום במחלקת הנוער. לקבוצה הבוגרת יש את המאמן הטוב ביותר. אני מכיר את דראפיץ' המון שנים, זה פשוט תענוג לראות אותו מאמן, יש הרבה מה ללמוד ממנו".

מה ייחשב העונה הצלחה ומה כישלון?

"הצלחה זה לבנות מחלקה עם דרך ועם משמעת ולהמשיך לגדל שחקנים לקבוצה הבוגרת. על הכישלון אני לא חושב ולא רוצה לדבר עליו".

איפה נראה אותך בעוד חמש שנים?

"אני רוצה ומקווה במכבי נתניה. כל עוד ירצו אותי, אני כאן ולא עוזב לשום מקום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות