fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כך היינו

תכירו את תמי בן בסט, מנהלת מוזיאון בית הבאר, שלא שוכחת מאיפה באנו
תמי בן בסט (צילום: ברמן)
תמי בן בסט (צילום: ברמן)

 

תמי בן בסט (45), אמא לשלושה מבת חפר, צמחה בעמותה לחינוך בלתי פורמאלי בנתניה. היא בוגרת לימודי ארץ ישראל וחינוך בלתי פורמאלי ובארבע השנים האחרונות מנהלת את מוזיאון בית הבאר.

מוזיאון בית הבאר הוא פנינת חן בהמולה העירונית. מדובר בבניין יפה שהוקם ב~1927 ובו שכנה הבאר הראשונה של חוות פרדס הגדוד בצפון נתניה. בקומה הראשונה שלו הייתה הבאר ומעליה קומת מגורים. בכניסה לבניין יש שדרת עצי הדר חושחש. "כשמספרים לילדים ששם עץ ההדר הוא חושחש, אין להם מושג מה זה", אומרת בן בסט, "הם מכירים את חושחש הבלש. שתלנו חושחש כי ראשוני המתיישבים גילו שהעץ הזה משמש מגן לפרדסים נגד רוחות מהים. המבנה הוא חלק מחווה ששימשה את אנשי הגדוד העברי שהקימו מאוחר יותר את אביחיל. גרו בה פועלים שהיו רווקים, ובמתחם היו גם מחסנים וחדר אוכל. מאוחר יותר הפועלים גרו באוהלים והקומה העליונה הפכה לביתה של משפחת וגנר, ששימש המכונאי של הבאר".

תמי בן בסט (צילום: ברמן)
פעילויות לכל הגילאים. תמי בן בסט (צילום: רותי ברמן)

איזו פעילות יש במוזיאון?

"פעילות לתלמידי כיתות ד' כחלק מהתוכנית 'נתניה עירי'. התלמידים מגיעים לביקור במוזיאון ואחר כך יוצאים לאתרי ראשונים. פעילות לילדי כיתות א' על שימושי המים, תוך שחזור תקופת החלוצים ושאיבת מים מהבאר. פעילות עם האולפן הבינלאומי של העולים, פעילות למבוגרים מכל הארץ להכרת ההיסטוריה של נתניה מ~1928 עד הכרזתה כעיר ב~1948. בנוסף, מתקיימת פעילות תרבותית של ערבי שירה וסיפורים אישיים של ראשוני וילדי נתניה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות