fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כאן עובדים בכיף

היא הייתה עורכת דין, הוא עבד בהייטק. שניהם ניהלו קריירות מצליחות ושילמו את מחיר השגרה המתישה. היא יצאה לצאת לדרך חדשה כשפתחה עסק בבית, הוא קיבל הצעה להיות מורה. זיוה ושי וולף מנתניה לא נכנעו לתכתיבי מרוץ העכברים ועשו סיבוב של 180 מעלות בחייהם
"היזמית שבי כל הזמן חושבת קדימה". זיו וולף-לוי

"אהבתי את העבודה שלי כעורכת דין אבל הרגשתי שהחיים עוברים לידי", אומרת זיוה וולף-לוי, 43, נשואה ואם לשני בנים מנתניה, שהגשימה את החלום והפכה לאשת עסקים מצליחה.

היא נולדה בקרית אתא ולמדה בריאלי בחיפה, שם הכירה בגיל 15 את שי שלימים יהפוך להיות בעלה. לאחר השירות הצבאי התגייסה למשטרה בעקבות אביה שהיה רופא מחוזי ובמשך חמש שנים שירתה כחוקרת אלימות בין בני זוג ועבירות מין במרחב ירקון. במקביל למדה משפטים במכללת נתניה ופתחה משרד בתחום האזרחי-מסחרי-מוניציפאלי. "נהניתי מהעבודה כעורכת דין, אבל היא הייתה מלחיצה ומתישה ואחרי שמונה שנים סגרתי את המשרד והעברתי את כל התיקים לעורך דין אחר. מעבודה שבה התחלתי את היום בבוקר ולא ידעתי מתי הוא יסתיים, פתאום היה לי זמן לשבת בקאנטרי פולג וליהנות".

לפני חמש שנים הגתה וולף-לוי את המותג שלה "וולף אנד סגל" שהחל כייבוא ושיווק של מוצרים בתחום הלבשת הבית לחנויות בוטיק ותערוכות. את העסק ניהלה מהבית. "התחלתי לייבא מפות שולחן דמויות בד תחרה מפי וי סי מוקצף ושיווקתי בדוכנים בקניונים. בהמשך ייבאתי מסגרות לתמונות, מראות, מוצרים אקולוגיים כמו נרות סויה ואביזרים לבית ומכרתי גם דרך האינטרנט. אנשים מכל הארץ חיפשו את החנות שלי, וכשהם הגיעו לקחת את המוצרים הם בעצם הגיעו לבית שלי".

"היזמית שבי כל הזמן חושבת קדימה". זיו וולף-לוי
"היזמית שבי כל הזמן חושבת קדימה". זיו וולף-לוי

החנות היא אני

בשלב הזה היא הבינה שזה הזמן להתרחב. "פתחתי את החנות וולף אנד סגל בקניון אמנון ותמר בפולג בה נמכרים אופנת נשים ופריטי עיצוב לבית בסגנון האישי שלה. "החנות היא אני", היא אומרת בגאווה. "אני מאמינה שכאשר אתה עושה טוב, אתה מזמן טוב. כיום אני עובדת לא פחות קשה מפעם, אבל אני שולטת בזמן שלי. אני מאמינה שילד שחוזר מבית הספר צריך לפגוש הורה, לקבל אוזן קשבת וארוחה חמה. עד היום אני מקפידה לסגור את החנות בצהריים וביום שלישי היא סגורה. אבי היה רופא ואמי אחות והם תמיד הם היו שם בשבילי".

בדיוק כפי שהיא הלכה אחרי ליבה, גם בעלה, שי, 46, בעל תואר ראשון בביטוח וניהול סיכונים, בחר לעזוב קריירה מצליחה בהיי-טק לטובת הוראה. כיום הוא מורה למתמטיקה ומחנך בבית הספר אלדד. "הייתי בתקופה של מעבר לתפקיד חדש ופגשתי חבר שהעלה את הרעיון של הוראה", מספר שי, "אני מאוד נהנה בעבודה שלי ומרגיש שליחות. מעבר לחומר הלימודי, אני מלמד את התלמידים שלי ערכים ויש מקרים שאני מצליח לשנות דפוסים אצל תלמידים. אני עם הכיתה שלי כבר שלוש שנים, מכיתה ז', ואני בהחלט יכול להגיד שאני דמות מובילה עבורם. בכוונתי להמשיך לעבוד עם בני נוער במקומות שזקוקים לי כדמות משפיעה ומובילה".

זה אפשרי בעידן של היום להיות אשת קריירה ולגדל ילדים?

זיוה: "העבודות התובעניות בעריכת דין והיי-טק גרמו לנו להבין שאנחנו רוצים להיות ליד הילדים. אני קרייריסטית, אבל מצאתי את הדרך לשלב עבודה עצמאית שמאפשרת לנו ביחד משפחתי. בעיניי, אפשר לעשות הכל. למדתי משפטים כשהייתי בהריון, ילדתי והמשכתי ללמוד כאמא לתינוק. כל מה שצריך זה כוח רצון, הערכה עצמית והתמדה".

2

תמיכה מהבית

לא חששת לעזוב מקצוע בטוח וללכת אל הלא נודע?

"לא היה פשוט לעזוב עבודה שבה את מוערכת, לבושה בסגנון מחויט, וללכת למכור מפות בקניונים. עמדתי בקניונים והסברתי על איכות המוצר שלי ולמה שווה לקנות אותו. היו ימים שלא מכרתי מפה אחת, אבל לא ויתרתי. סחבתי חבילות של מפות, התמדתי, התעקשתי והצלחתי. ידעתי שזה חלק מהדרך. הבנתי שאי אפשר להצליח ולהיות יציב בלי לעבור את השלב הזה. אבל כל זה לא יכול היה לקרות ללא התמיכה של הבית".

מה החלום הבא?

"להתפתח לעוד חנות. היזמית שבי כל הזמן חושבת קדימה. אני ממצה ואני עוברת לדבר הבא. כך היה עם המפות וכשהגיעו החיקויים מסין, המצאתי את הקונספט של קיר מסגרות כמארז. אני עושה את השילובים של המסגרות, הגדלים והצבעים תוך התאמה לחלל הבית ולסגנון של דייריו".

מה מיוחד בחנות?

"זו חנות בוטיק, ייבוא מאיטליה וצרפת וגם מעצבים ישראלים. הרעיון שלי הוא שילובים. אני לא מוכרת, אלא מלבישה את הלקוחה שנכנסת אליי, תוך שאני מכבדת את הגיל עם קריצה שובבית. אני קוראת לחנות שלי מועדון, מגיעות לכאן נשים שמתעצמות אחת מהשנייה. הוקמו כאן קבוצות ריצה, הרזיה ועוד. הנשים מפרגנות אחת לשנייה ומפרות זו את זו, כמו רשת חברתית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות