fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יצא בזול: נהג בקלנועית ללא רישיון מתאים וקיבל קנס של אלף שקלים בלבד

קלנועית צילום רותי ברמן
קלנועית צילום רותי ברמן

נהג בן 70 מנתניה נאשם שנהג בקלנועית ללא רישיון מתאים וללא רישיון רכב ונסיעה בכביש ולא במקום מותר. הנאשם נקנס בבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה בעסקת טיעון רק באלף שקלים למרות שעל פי חוק נהיגה בקלנועית עם מנוע ובו מצבר מעל 12 וולט נדרש רישיון נהיגה והקנס על עבירה זו הוא אלפיים שקלים ושלילת רישיון נהיגה.

קלנועית צילום רותי ברמן
קלנועית צילום רותי ברמן

בית משפט קיבל את טעוניו עו"ד יצחק אבישר שמדובר בקלנועית עד 12 וולט ולכן לא צריך רישיון רכב ולא רישיון נהיגה בנוסף מופיע בתקנות שהקולנועית יכולה לנסוע במדרכה כל עוד היא לא מפריעה להולכי רגל ואם המדרכה חסומה אז ניתן לרדת לכביש שהוא עירוני. לטענת עו"ד אבישר השוטר שרשם את הדו"ח לא ציין כמה וולט מכיל המצבר של הקלנועית. ולכן לאחר שהציג מסמך של משרד התחבורה שמציין שכל רכב חשמלי עד 12 וולט לא צריך רישיון רכב קיבלה השופטת את עסקת הטיעון.

עוד יצחק אבישר צילום עצמי
עוד יצחק אבישר צילום עצמי

עו"ד אבישר: "באשר לרכב חשמלי מעל 12 וולט על פי תקנות משרד התחבורה יש צורך ברשיון רכב. התקנות החדשות מנמקות את הדרישה לרישיון רכב עקב עוצמת המנוע והמהירות שלו מעבר ל- 20 קמ"ש. לכן יש לדרוש ממוכר הקולנועית אישור לשימוש והסבר אם צריך רישיון רכב כדי למנוע עבירת תעבורה שבגינה שלילת רישיון נהיגה וקנס כספי גבוה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות