fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חילוני משלם יותר

ילד דתי שילם 30 שקלים כניסה לכל המתקנים בלונה פארק שהוצב בקריית השרון בפסח. ילד חילוני שילם 13 שקלים למתקן. העירייה: "הפעילות הותאמה לציבור הדתי-חרדי"
עירית נתניה מזמינה. צילום עצמי
עירית נתניה מזמינה. צילום עצמי

הלונה פארק שהגיע לכבוד פסח לקריית השרון ביוזמת האגף לתרבות חרדית בעיריית נתניה עורר סערה בקרב תושבי קריית השרון.

את הלונה פארק, שהוא עסק פרטי, פרסמה עיריית נתניה באמצעות המחלקה לתרבות חרדית. בעירייה הוחלט כי ביום שלישי השבוע המתקן יהיה מיועד לאוכלוסייה החרדית בלבד עם הפרדה: שלוש שעות בבוקר לאבות ובנים ושלוש שעות אחרי הצהריים לאמהות ובנות – בעלות של 30 שקלים כניסה לילד לשימוש בכל המתקנים ללא הגבלה.

העלות הרגילה בלונה פארק היא 13 שקלים לילד למתקן בודד, או באמצעות כרטיסייה (11 שקלים למתקן בודד). ההורים החילונים טוענים כי מדובר באפליה שכן עלות בילוי לשני ילדים חילונים בפארק עומדת על 150 שקלים. "כאם חד הורית לשני בנים, לא אוכל להיכנס ביום ההפרדה וליהנות מהסבסוד", אומרת אורנה אביקזר, "אין לי בעיה עם זה שהוקצה יום לדתיים, הבעיה שרק להם מסבסדים ועוד מכספי העירייה. מצבן של משפחות חילוניות הוא לא יותר טוב משל חרדיות. יש כאן אמהות יחידניות, אלמנות עם ילדים ואבות גרושים. מדוע לא להתחשב בהם? ובכלל, כל עניין הסבסוד למגזר מסוים הוא מקומם, יש לזה ריח של שוחד בחירות וזה לא חוקי".

עירית נתניה מזמינה. צילום עצמי
עירית נתניה מזמינה. צילום עצמי

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "העירייה מקפידה לקיים פעילות תרבותית לרווחת תושבי העיר ולטובתם של כל המגזרים השונים בנתניה, בהלימה לצורכיהם ולצביון הרוחני שלהם. במקרה דנן, מדובר ביום פעילות שמותאם לציבור הדתי-חרדי שאינו צורך בדרך כלל אירועים עירוניים אחרים בשל אפיונם. מדובר גם במתן מענה לציבור זה, כאשר לרשות הציבור החילוני התקיימו מופעי מוזיקה וסדנאות לילדים בכיכר האינטראקטיבית של העיר ובמוזיאון נתניה, כמו גם, אירוע ברוח המימונה באגם החורף. יודגש כי חלק מהאירועים בעיר הינם ללא תשלום (כפי שהיה בכיכר) חלקם במכירת כרטיסים וחלקם בכרטיסים מסובסדים, כמו באירוע הנוכחי.

עמותת היכל התרבות העירוני תומכת ומקדמת פעילות המגוונת את הפעילות התרבותית ואת פעילות הפנאי של תושבי נתניה, בכלל ימות השנה ובחופשות בפרט. במסגרת זו פורסם "קול קורא" להפעלת פארק שעשועים במהלך חופשת הפסח. ההצעה שהתקבלה הובאה לוועדת המכרזים אשר אישרה את חברת 'הופלנד' על כל פרטיה, לרבות רישוי וביטוח. המחלקה לתרבות חרדית קיימת כ-8 שנים ומתופעלת ע"י עובד אחד בלבד. במסגרת פעילות המחלקה מאוגדים כל האירועים לציבור החרדי. כאמור, העירייה מקפידה לקיים פעילות תרבותית לרווחת תושבי העיר ולטובתם של כל המגזרים השונים בנתניה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות