fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיים בברטר

במצב הכלכלי כיום, הכלכלה השיתופית והרצון לחסוך היכן שאפשר הם צורך גדול ואפילו מהפכה. דורין גלילי - הילדסהימר מנתניה יזמה ופתחה את הפלטפורמה קהילת ברטר בישראל שהפכה לגדולה והמשמעותית ביותר בארץ
חיסכון גדול גם לילדים. בברטר. צילום: חדוה סמולינסקי

נושא הכלכלה השיתופית תופס תאוצה בכל העולם וכבר ברור לכולם שלא מדובר בטרנד חולף אלא במהפכה של ממש המאפשרת לסחור במה שיש ועם מה שצריך.

דורין גלילי-הילדסהימר, תושבת נתניה ואמא לשתיים בנות חמש ושנתיים, יוזמת ומפתחת בשנתיים האחרונות את הפלטפורמה קהילת ברטר בישראל המתנהלת בפייסבוק ואשר הפכה להיות הגדולה והמשמעותית ביותר בישראל למסחר ברטר עם למעלה מ-50,000 חברים.

חיסכון גדול גם לילדים. בברטר. צילום: חדוה סמולינסקי

עקרון הברטר מתבסס על העובדה שאצל כל אחד מאיתנו מצטברים לאורך השנים מוצרים וחפצים רבים בהם אין להם עוד צורך. מצד שני עולים אצלנו חדשות לבקרים צרכים למוצרים וחפצים שייתכן מאוד כי בדיוק כאלו מונחים אצל אחרים כאבן שאין לה הופכין.

חיבור יעיל בין אלו לאלו יאפשר לבצע החלפות של מוצרים תוך חסכון משמעותי של כסף. בפרומים של דורין כולם מוזמנים לברטר כלומר להחליף, להתחדש ולחסוך הרבה מאוד כסף.

"אנחנו חברה בזבזנית, חומרנית שאינה יודעת שובע וכך גם מתחנכים ילדי הדורות הבאים. אז אולי באמצעות הברטר אפשר לחנך את הדור הצעיר לתרבות צריכה נכונה, לא לבזבזנות ולשימוש יתר בחומרי גלם, להחליף את מה שיש במה שצריך ולשמור על כדור הארץ" היא אומרת.

הסיפור המלא יתפרסם מחר ב: חדשות נתניה

יום הולדת חסכני אבל כיפי. גלילי וביתה  (צילום: חדוה סמולינסקי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות