fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חייכו מצלמים

גם בעידן הפייסבוק והאינסטגרם שבו כולם מצלמים כמעט תמיד, עדיין שמור מקום של כבוד לצילום המקצועי. רועי גליץ, צעיר מנתניה שהקים בית ספר לצילום ומארגן את הכנס השנתי הענק של קונגרס הצילום, מספר על העולם המופלא מבעד לעדשה
גליץ בטנזיניה
"אני מאוהב בטבע". גליץ בטנזיניה (צילום: שגב שילטון)

בסוף החודש יתקיים באילת קונגרס הצילום הישראלי השנתי. 50 מרצים ייתנו 150 הרצאות וסדנאות צילום במלון מלכת שבא. מאחורי הכנס הגדול עומד רועי גליץ מנתניה, הבעלים של בית ספר לצילום שנחשב לאחד הבולטים בתחום בארץ.

רועי גליץ
"אני מרגיש בר מזל". רועי גליץ (צילום: שגב שלטון)

גליץ הקים את בית הספר לפני חמש שנים, והוא כולל היום חמש חברות, בהן מגזין הצילום האינטרנטי "קומפוזיציה" ו"פוטוטבע" המוציאה חובבי צילום למסעות מיוחדים בעולם, כולל איסלנד וקובה. בחודש פברואר ייצאו 160 איש ללפלנד הצפונית והקפואה.

גליץ, בן 32, הוא דמות בולטת בתחום הצילום בארץ. לפני שנה אירגן את כנס הצילום השנתי בהיכל נוקיה בו השתתפו 3,500 אנשים ששמעו מרצים מובילים בתחום בארץ ובעולם. כמו שזה נראה כעת, הוא לא מתכוון לעצור בכנס השנתי באילת.

תמונת טבע

גליץ, נשוי ליעל, רופאת אף אוזן וגרון המתמחה בבית החולים קפלן, ואב לשני ילדים. הוא גדל ברחוב שלמה המלך בנתניה, למד בתיכון שרת ולאחר השירות הצבאי כקצין בחיל מודיעין עבד מספר שנים בפוטו גלרי שנקרא גם zoom4u ברחוב רמז בעיר. תוך כדי העבודה, למד לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה ולאחר מכן עבד בתחום הפיננסים בעסק המשפחתי של אביו, יורם גליץ, העוסק בביטוח פנסיוני באזור התעשייה פולג. גם בעולם הפיננסי לא זנח את הצילום. "לאורך כל השנים, הצילום היה חלק מהותי מחיי ומושא התשוקה שלי וכך המשכתי להתפתח בתחום", הוא מספר, "את המצלמה הראשונה שלי קניתי עם המשכורת הראשונה שקיבלתי בשירות קבע בצה"ל. גיליתי עולם חדש ומופלא שאיפשר לי להביע את היצירתיות שהיתה כלואה בתוכי כל הזמן".

[box] "האיכות והמחירים של הציוד טובים משמעותית מכל תקופה אחרת בהיסטוריה, וגם היכולות של השיתוף והלמידה הן הרבה יותר טובים מכל זמן אחר. היום כל אחד יכול להיכנס לאינטרנט, לשתף ולקבל חשיפה חסרת תקדים כמעט ללא מאמץ" [/box]

איך עלה הרעיון להקים בית ספר?

"ב-2007 התחלתי להדריך צילום באחד מבתי הספר לצילום, ואז הבנתי שתחום לימודי הצילום בארץ מפוספס וניתן לעשות דברים הרבה יותר טוב. אז עלה הרעיון לפתוח בית ספר לצילום. הנוסחה שעליתי עליה היתה הדבר שכולם חיפשו וחיכו לו ומכאן הצמיחה היתה עצומה. בית הספר צבר מוניטין מדהים וכמות הסטודנטים שהגיעו בעקבות בוגרים שלנו רק חיזקה את ההרגשה שיש כאן משהו נכון ואמיתי. הקמת בית הספר לא היתה כרוכה באומץ מאחר שזה היה תהליך שהרגיש לי טבעי ומתבקש. אם לא הייתי משוכנע לגמרי שזה הצעד הנכון, לא הייתי נכנס להרפתקה הזו מלכתחילה. כיום בית הספר מעסיק 12 אנשי צוות מדהימים ומוכשרים אשר דואגים לתפעול השוטף של כל הפעילות שלנו ועוד 40 צלמים-מרצים עצמאים שמרצים בקורסים השונים".

אייל ומצלמת ניקון 500 מ"מ
אייל ומצלמת ניקון 500 מ"מ (צילום: רועי גליץ)

איזה תחום צילום הכי מושך אותך?

"אני מאוהב בטבע, היכולת לראות את העוצמה הגולמית של הטבע ובעלי החיים המלכותיים שרובנו מפספסים בחיי היום יום מרתקת אותי. היכולת ללכוד אותם בעדשת המצלמה בצורה שמעבירה את האופי והיופי שלהם מצליחה לרגש אותי כל פעם מחדש. במקביל לצילומים התחלתי לכתוב במגזינים, כמו 'טבע הדברים', 'מסע אחר' ומגזינים אחרים בארץ ובחו"ל".

את צילומיו מעלה גליץ באתר האינטרנט שלו ובדף הפייסבוק שלו Roie Galitz.

הכתבה המורחבת  בחדשות נתניה 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות