fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוף מכמורת: החנייה עדיין חופשית

בשבוע שעבר החל הזכיין לגבות תשלום בחניון. נציגי עמותת "ים חופשי" דרשו ממנו להפסיק וחסמו בגופם את השער. מועצת עמק חפר: "נערך בירור עם הזכיין וסוכם כי הגבייה תתחיל במקביל להפעלת שירותי ההצלה"
מכמורת חניה (צילום: פרטי)
מכמורת חניה (צילום: פרטי)

 

זכיין החנייה בחוף מכמורת החל בשבת שעברה לגבות תשלום על חנייה. נציגי עמותת "ים חופשי" דרשו להפסיק את הגבייה וחסמו בגופם את שער הכניסה לחנייה. גם הממונה על הזכיינים מטעם מועצת עמק חפר ביקש מהזכיין לאפשר חנייה בחינם, אך הוא לא הסכים והזמין משטרה.

ממועצת עמק חפר נמסר כי "נערך בירור עם הזכיין וסוכם כי הגבייה תתחיל במקביל להפעלת שירותי ההצלה. כמו כן הוכשר מגרש חנייה בחינם מצפון למגרש בתשלום".

 

מכמורת חניה (צילום: פרטי)
החנייה בשבת שעברה (צילום: פרטי)

הדר פרנקו מעמותת "ים חופשי" טוענת כי משרד הפנים הורה למועצה להקצות לחנייה חינם שליש משטח החניון בחוף. במועצת עמק חפר לא מכירים הנחיה כתובה ומחייבת של משרד הפנים בנושא. ראש המועצה רני אידן, אמר השבוע: "הייתה בזמנו התדיינות בעליון והתבקשנו להכשיר מגרש חנייה ליד המגרש בתשלום. הוכשר מגרש חינם מצפון לחוף ל~100 מכוניות ואנחנו מתכוונים להגדיל אותו. בגלל הלחצים בוועדת הפנים של הכנסת על המחלקה לחופים, הוצע לנו לקבל 350 אלף שקלים בתנאי שנהפוך שליש מהחנייה במכמורת לחינמית. שאלתי איך אני עושה את זה כי אין אפשרות לעשות כניסה נפרדת. אנחנו כרשות מחויבים שחלק ממגרשי החנייה בחופים יהיו בחינם ויש לנו כאלה כמו חוף דבוש בנעורים שבו החניה בשישי ובשבת היא בחינם. יש גם חוף עם חנייה גדולה בבית ינאי של רשות הטבע והגנים שבו הרשויות לא נוגעות. אני עשיתי מה שסוכם עם בית המשפט העליון. משרד הפנים לא נתן לנו הנחיה אחרת. אנחנו אמורים להיפגש עם מנהל תחום אתרי הרחצה במשרד הפנים ונסביר לו את המצב. אני חושב שלרשויות שאין להן הכנסות מבתי מלון ובתי עסק, על המדינה לממן את החופים, מה גם שרוב המשתמשים בחנייה אינם תושבי המועצה".

מנהל תחום אתרי רחצה ארצי במשרד הפנים, עטאף חיראלדין: "בסיור של האגף לרישוי עסקים ואתרי רחצה בחוף מכמורת, הונחו נציגי הרשות המקומית להכשיר שליש ממקומות החנייה בחוף כחנייה חינם. יש להדגיש כי חנייה היא בהתאם לחוק עזר עירוני ואיננה בחוק הסדרת מקומות רחצה שעל פיו אנו פועלים".

חיראלדין ציין כי בקרוב תתקיים פגישה בנושא עם ראש המועצה.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות