fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוף בית ינאי: מעתה תשלמו על חנייה גם בחמש בבוקר

החל מ-10 באפריל ייגבה תשלום על חנייה בכל ימות השנה, בכל שעה ולא רק בחודשי הקיץ כפי שסוכם עד כה. התשלום יעמד על 24 שקלים. תושבת כפר ויתקין: "גוזלים את החוף מהציבור, מצועדי הבוקר, שחיינים, פנסיונרים וגולשים". רשות הטבע והגנים: "אנשי צעידות הבוקר יזכו לחוף נקי"
בית ינאי (צילום ברמן)
חוף בית ינאי (צילום ברמן)

תושבי עמק חפר ייפתחו בקרוב במחאה כנגד החלטת רשות הטבע והגנים לגבות תשלום עבור חנייה בחוף ינאי באופן קבוע, גם בחודשי החורף.

"אנחנו לא נעבור על זה בשקט. אנחנו לא יכולים להסכים לגזלת החוף מהציבור. עד עכשיו הרשות גבתה חנייה בעונת הרחצה והשאירה את השערים פתוחים עד שמונה בבוקר וזה היה בסדר ומקובל על כולם. אני לא מבינה למה בחמש בבוקר אני צריכה לשלם 24 שקלים עבור חנייה של שעה ולמה בחורף. זו שערורייה, אין נפש חיה בחוף והשירותים לא פתוחים בבוקר השכם. מי מגיע בשעות המוקדמות של הבוקר לים? שחיינים, קשישים ומשוגעים לריצה והליכה כולם אנשים מישובים שונים בעמק חפר שעוסקים בזה כבר עשרות שנים ופתאום באים והופכים לנו את החיים" כך מסבירה טלי שביט מכפר ויתקין שצועדת בכל בוקר בין השעות 05:15 ועד 06:30 בבוקר".

מי שמגיע בימים אלה לחוף בית ינאי רואה שרשות הטבע והגנים המחזיקה את החוף השקיעה מליוני שקלים בהסדרי חנייה ממוחשבים. החל מ-10 באפריל יישלמו חנייה בחוף ינאי בכל ימות השנה 24 שעות ביממה. יש במקום מכונות לתשלום, יש שערים חשמליים ביציאה עם דוקרנים. מעתה משכימי הבוקר הצועדים בחוף הים בבוקר יצטרכו גם לשלם  בכל שעות היממה. בכניסה לחנייה מצולם הרכב ומופק כרטיס חנייה אותו משלמים לפני היציאה בשתי עמדות בחוף. בעת היציאה עם הרכב, המערכת תזהה את הרכב באופן אוטומטי ותפתח את מחסום היציאה.

עלות החנייה היא יומית עד השעה 24:00. שהייה מעבר לחצות הלילה תחויב בתעריף של יום נוסף. השערים יהיו סגורים והגבייה תתבצע לאורך כל שעות היממה. בנוסף לשתי העמדות בחוף קיימת עמדה מאויישת בשעת הפעילות בעגלת הממכר והיא מיועדת למכירת מנויים, לאשרור כרטיסים שבעליהם זכאים לפטור או הנחה על פי נוהלי רשות הטבע והגנים והגן הלאומי כולל מנויי מטמו"ן.

מינוי חוף שנתי לרכב מאפשר להשתמש בשירותי החניה במהלך כל שנת 2014, כולל בחורף. תוקף המינוי מחודש מרץ ועד 31 בדצמבר שנת 2014 ומחירו לתושבי המועצה האזורית עמק חפר 260 שקלים ומחירו המלא של המינוי 380 שקלים.

"זו השתלטות גסה וחוסר התחשבות בתושבים מהם אנשים קשישים שההליכה בים היא כל החיים בשבילם. אנשים שהים הוא חלק מסדר היום שלהם קיץ וחורף, אנשים העוסקים בספורט ומביאים את הכלים שלהם על המכוניות. אני חושבת שאפשר היה לעשות אחרת ולהשאיר את החוף פתוח למתרחצי הבוקר, הצועדים והגולשים". מוסיפה שביט

בית ינאי (צילום ברמן)
מערכת חנייה משוכללת. חוף בית ינאי (צילום ברמן)

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה: "ב-10 באפריל, מוקדם משאר החופים, תפתח עונת הרחצה בחופי בית ינאי, פלמחים ואשקלון. בבית ינאי נעשו שינויים בהסדרי החניה ומעתה החניה תהיה בתשלום עצמי על ידי מכונה במטרה לשפר את השירות ולחסוך בכוח אדם. המחירים נשארו ללא שינוי, העמידה בתור תהיה קצרה ואמצעי התשלום התרחבו: מזומן, אשראי, פנגו או סלופארק. רוכשי מנוי חוף יזוהו לפי מספר הרכב בכניסה וביציאה. מנויי מטמון ושאר הזכאים כמו אזרח ותיק ימשיכו לקבל את ההטבה ללא כל שינוי.

"הגבייה תתבצע בכל שעות היממה כל השנה בה יהיה נוכח פקח הרשות שבין תפקידיו יהיה אחראי על הסדר, ניקיון החוף והשמירה כנגד פורעי החוק והוואנדליזם. אנשי צעידות הבוקר יזכו לחוף נקי, מסודר המתפקד ביעילות. משלמים 24 שעות ביממה, פקח נמצא ושומר במקום 24 שעות ביממה לטובת המבקרים כאמור, כדי למנוע אי סדרים, גנבות וואנדאליזם. בימי א' עד ו' התשלום הוא 24 שקלים לרכב. בימי שבת, 34 שקלים בדיוק כמו בחופים הסמוכים בנתניה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות