fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זכיתי לראות תרבות אחרת"

חזרו מסינסנטי צילום עצמי
חזרו מסינסנטי צילום עצמי

משלחת תלמידי בית ספר אורט חזרה מסינסינטי, אוהיו במסגרת פרויקט "שותפות ביחד" של הסוכנות היהודית. המשלחת מנתה שישה בני נוער מכיתות ח' מחטיבות הביניים אורט אלתרמן ושטקליס. התלמידים, שנבחרו לייצג את נתניה בילו כשבוע בעיר סינסנטי שבאוהיו עם שישה תלמידים בני גילם מבית הספר היהודי "רוקוורן", כשהם משתתפים בפעילויות מגוונות ובלתי שגרתיות ביחד עם התלמידים בני גילם.

חזרו מסינסנטי צילום עצמי
חזרו מסינסנטי צילום עצמי

רועי יפה, מכיתה ח' בבית הספר אורט אלתרמן: "הייתה לי חוויה מדהימה. זכיתי לראות תרבות אחרת, צד אחר לגמרי של היהדות ואני מודה על ההזדמנות הזאת שניתנה לי". גם רננה אביטל  תלמידת כיתה ח' מבית הספר אורט שטקליס חזרה עם חוויות: "בין החוויות הכי מדהימות שהיו לי. הכרתי חברים מדהימים לכל החיים, למדתי על השונות ביני כיהודייה בישראל לבין היהודים שחיים בגולה, נהניתי לטייל, לתרום ולייצג את המדינה שלי והעיר נתניה".

המשלחת יצאה במסגרת פרויקט של שותפות נתניה – סינסנטי, הפועלת מטעם יחידת השותפויות  'שותפות ביחד' של הסוכנות היהודית כדי לחזק את הקשר בין הקהילה היהודית בסינסנטי ובין תושבי נתניה. השותפות, פועלת מזה 16 שנה ומחברת בין מוסדות שונים בנתניה ובהם בתי ספר, ארגוני רווחה ושירותים סוציאליים, מרכזי צעירים, תנועות נוער ועוד, ובין ארגונים מקבילים בסינסנטי.

את הקבוצה ליוותה לימור לוי מורה מבית ספר אורט אלתרמן: "אני חוזרת בתחושה טובה, שכן מסתבר שהצוות, התלמידים והמשפחות שם בקהילה היהודית משתוקקים להגיע לישראל, מחנכים לאהבתה ולאהבת צה"ל. כל זה ועוד גרמו לי להבין דבר שכבר ידעתי מזמן אך בעקבות המסע התחושה רק התחזקה בי כי אין ולא הייתה כמו ארצנו היפה, הנעימה, החמה והאוהבת. אין ספק שחזרנו יותר ציוניים ואוהבי ארץ".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות