fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכה לחנוך בית ספר על שמו

המשורר חיים חפר נקבר היום (רביעי) בבית העלמין בעין הוד. דווקא השנה נחנך בית ספר חדש על שמו בשכונת עיר ימים בנתניה. חפר עוד זכה לבקר במקום ואף להצטלם למזכרת עם ראש העירייה מריים פיירברג- איכר. משאלתו הייתה לשמר את מוזיקת הלדינו ולהפעיל כיתות אמנים
חיים חפר ומרים פיירברג -איכר (צילום: טל גרצובסקי)
חיים חפר ומרים פיירברג -איכר (צילום: טל גרצובסקי)

 המשורר והפזמונאי, חיים חפר ז"ל עוד זכה בערבות ימיו לחנוך את בית הספר החדש בשכונת עיר ימים בנתניה שניתן על שמו.  חפר נטמן היום, (יום רביעי) בבית העלמין בעין הוד, אלפים ליוו אות מסע הלווייתו. קודם לכן הוצב ארונו בתאטרון הבימה, שם נערך לו טקס אשכבה.

בנתניה נפתח השנה בית ספר חדש בעיר ימים. חפר זכה לבקר במקום ואף להצטלם למזכרת עם ראש העירייה מריים פיירברג- איכר. הוא התארח בלשכתה ויצא לסיור ב"עיר ימים", כשכל רחובותיה של השכונה החדשה נקראים על שמותיהם של אמנים ביניהם עוזי חיטמן, עופרה חזה, דודו דותן, ישראל פוליאקוב, בני ברמן, שוש עטרי, אהוד מנור ועוד.

המשורר הציע כי בבית הספר יופעלו כיתות אמנות כבר בכיתות הצעירות ויושם דגש על מוזיקת הלדינו במטרה לשמר את המסורת בעניין. "ילדים צעירים שלומדים מוסיקה, מביאים שמחה ואור אל ביתם" אמר חפר.

 פיירברג- איכר: "כבוד הוא לנו לקרוא לבית ספר בעיר נתניה על שמו של משורר דגול. בשכונה בה כל הרחובות נושאים את שמותיהם של גדולי האמנים בארץ ראוי שיהיה מוסד שייקרא על שמו של גדול משוררינו".

איש התקשורת אילן אוסטפלד כתב השבוע על חיים חפר: "אוי כמה שירים יפים השאיר כאן האיש המיוחד והכל כך מוכשר הזה. האיש שהצליח להיות לפה לדור המייסדים, ללוחמים, לחלוצים, לאלה שבעצמם חלמו והגשימו. כמה אהבה למולדת, כמה תקוות, כמה דוגמא אישית בכל מילה ומעש. לא שירים בלבד הוא הותיר פה, לא החמצתי אחת מהמקאמות הנפלאות והצורבות שלו, התפעלתי מכתיבתו הקולחת והעוקצת, התרגשתי מביקורתו הכנה. האיש הזה יחסר פה. חיים חפר, נוח על משכבך בשלום. תודה לך".

חיים חפר ומרים פיירברג -איכר  (צילום: טל גרצובסקי)
"ילדים צעירים שלומדים מוסיקה, מביאים שמחה ואור אל ביתם". חיים חפר ומרים פיירברג -איכר (צילום: טל גרצובסקי)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות