fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ואיזה מסכנים התלמידים

אכזבה לתלמידי הקונסרבטוריון העירוני והורים לאחר שארגון המורים העל~יסודי ביטל את קונצרט החורף שלהם בגלל העיצומים. העירייה: דרישתו של רן ארז אינה סבירה
תזמורת הקונסרבטוריון (צילום: רן אליהו)
תזמורת הקונסרבטוריון (צילום: רן אליהו)

 

בעקבות הוראה של ארגון המורים העל-יסודי והעומד בראשו רן ארז, בוטל ביום חמישי שעבר קונצרט החורף של תלמידי הקונסרבטוריון בנתניה עליו עמלו בחצי השנה האחרונה.

עיצומי המורים שכללו גם השבתה של הלימודים לשעה היו על רקע המשא ומתן בנושא שכרם של המורים שאינם כלולים בהסכם קיבוצי. "שכרם ניתן להם לפי שעה, הוא לא עודכן שנים", אמר ארז, "לא שולמה להם קרן השתלמות ולא ניתן להם קידום. אני רואה בזה ניצול מחפיר. ניסינו לחתום על הסכם קיבוצי אך ללא הצלחה".

"אם עיריית נתניה באמת מאמינה בתרבות, היא צריכה לעשות את כל המאמצים שהקונצרט יתקיים במועדו", אמרה בשבוע שעבר אם לילד שלומד בקונסרבטוריון וגם לה ציפתה אכזבה ביום חמישי שעבר. "העירייה היא המעסיקה של המורים והיא צריכה למצוא פתרון בהקדם מול ארגון המורים לשיפור תנאי העסקת המורים. האינטרס של העירייה הוא להמשיך ולקיים את הקונסרבטוריון שבו היא כל כך גאה".

גם חזי ויסוקי, אף הוא הורה לילד מנגן, סיפר על אכזבה: "צוות מורי הקונבסטוריון הוא איכותי ביותר וזכאי לגמול הגון. הבן שלי היה מאוד מאוכזב אחרי חצי שנה של אימונים וחזרות. הפעלת הקונסבטוריון מחייבת השקעת משאבים כספיים עצומים. הרבה מאוד שיעורים פרטניים, רכישת כלים, שיעורי תיאוריה וכך הלאה. אני משלם 400 שקלים בחודש עבור הפעילות. עיריית נתניה גם היא משקיעה סכומים גבוהים בהפעלת הקונסבטוריון ועדיין זה לא מספיק".

תזמורת הקונסרבטוריון בניצחו של מוטי מירון (צילום: רן אליהו)
תזמורת הקונסרבטוריון בניצוחו של מוטי מירון (צילום: רן אליהו)

 

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "ביטול הקונצרט היה צעד קיצוני ביותר שעלול להביא לכריתת הענף עליו יושבים המורים. אנו רואים אקט זה, שגרם לפגיעה בתלמידים, בחומרה רבה. המהלך של ארז היה התערבות בתחום החינוך הבלתי פורמאלי. אנו מופתעים מהצעד החד צדדי הזה שכן לטובת שיפור תנאי שכרם של המורים נקבעה פגישה בעוד כשבוע ימים. לעירייה אין כל חובה לממן חוגים והקונסרבטוריון, חשוב ככול שיהיה, הוא חוג למוזיקה. דרישתו של ארז תביא בהכרח להוצאה כספית נוספת מכיסי ההורים, דבר לו העירייה מתנגדת".

בעירייה אומרים כי מדריכי הקונסרבטוריון מקבלים שכר ראוי והוגן". אנו בעיצומו של משא ומתן וכן בהליך גישור אצל עו"ד לילאן ממשרד התמ"ת. הדרישה להשוות את שכרם של מורי הקונסרבטוריון למורי התיכון אינה סבירה בעליל, משום שמורי תיכון מלמדים עשרות תלמידים בקבוצה, מחברים ובודקים בחינות ועבודות, מטפלים בכל הבעיות המורכבות בכיתה ומחוצה לה ועוד, ואילו מורה לנגינה בקונסרבטוריון מלמדים באופן פרטני. אין כל בסיס להשוואה ביניהם, ומכאן שעצם הדרישה להשוואת השכר היא שערורייתית ופוגעת בראש ובראשונה במורי התיכון ובמעמסה המוטלת על כתפיהם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות