fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התשובה למלחמה בתאונות הדרכים: דיסק

המוזיקאי אמיר פורהליך שחזר לנתניה מתכנן לשנות את הרגלי הנהיגה ולהילחם בתאונות הדרכים באמצעות ז'אנר מוזיקלי שיצר. "מוזיקה שאינה תואמת למצב הנהיגה יכולה להוות עבורנו סכנה קיומית", הוא מסביר
אמיר פרוהליך
אמיר פרוהליך (צילום: דודי בלייכר)

אמיר פרוהליך, מוזיקאי, מלחין, מעבד ומנצח שחזר לנתניה לאחר שמונה שנים, מסתער על הכבישים דרך המוזיקה. לדבריו הוא יוצר באחרונה מוזיקה שעשויה להביא למהפך בהתנהגותם של נהגים על הכביש, ובכלל בהרגלי הנהיגה.

פרוהליך מסביר כי חקר את הקשר בין נהיגה למוזיקה ומצא כי ז'אנר אינסטרומנטלי מיוחד שהוא כותב, מסייע לנהגים לעבור את שעות הנהיגה באופן בטוח יותר, בערנות ובנינוחות. "הוכח מעבר לכל ספק שיש השפעה ישירה בין מוזיקה ובין אופי הנהיגה", הוא אומר, "מוזיקה שאינה תואמת למצב הנהיגה יכולה להוות עבורנו סכנה קיומית".

אמיר פרוהליך
"את המוזיקה הקלאסית אני משאיר לעצמי". אמיר פרוהליך (צילום: דודי בלייכר)

פרוהליך אף מיתג את המוזיקה ונתן לה שם: Easy Driving Music. "מומלץ להאזין לז'אנר הזה כל זמן שבמהלך הנהיגה יש תחושות של כעס, פחד, חוסר ריכוז או פיזור מחשבות. לאחר השימוש ביצירה אפשר לחזור ולהאזין לכל מוסיקה אשר מתאימה לטעמו האישי של המשתמש", הוא אומר ומוסיף כי המוזיקה נוצרה בעקבות מחקר בקרב נהגים פרטיים שיזם. "מצאתי שכשאר מאזינים למוזיקה המיוחדת שאני כותב הנהג נעשה רגוע יותר וכתוצאה מכך הנהיגה בטוחה יותר. הבעיה שלנו בכבישים היא המתח והעצבים. המוזיקה הזו מורידה סטרס. היא ווקאלית, ללא מילים והיא לא מרדימה. היא נוצרת כיצירה והיא זורמת. יש בה מלודיות ידידותיות והרמוניה נעימה".

עם פטנט כזה נפתרה הבעיה הכספית שלך?

"בינתיים יצאו שלושה דיסקים בז'אנר הזה באמצעות החברה Easy Driving Music ואני ממשיך לאסוף חומרים ממוזיקאים שונים. אם יהיו משקיעים בעתיד אשמח. מדובר על קשר עם חברות ביטוח ותחנות דלק שיפיצו אותם".

ממי אתה מושפע?

"בינתיים כל הדיסקים הם יצירות שלי. עכשיו אני בודק גם יצירות של מוזיקאים נוספים. אני מושפע מדיביסי ופורל ואיך לא ממוצרט ובאך. מאחר שאני עוסק בכל סוגי המוזיקה אני לא נוגע בקלאסית לפרויקט הזה. את המוזיקה הקלאסית אני משאיר לעצמי כמשהו פרטי ורגשי. בעבודה שלי אני חשוף לכל סוגי המוזיקה ומושפע מז'אנרים שונים".

פרוהליך הלחין מוסיקה לעופרה חזה ז"ל, ריקי מנור, מילי מירן, דני ליטאני, חנן יובל, גלי עטרי ושרל'ה שרון. היה המפיק המוסיקאלי של שירים מוכרים ואהובים כמו: שירי לי כינרת, נח"ל נח"ל, על אהבות שלנו, שיר אהבה לחייל ועוד. הוא עסק בהלחנת ג'ינגלים בתחום הפרסום כמו: "רשת גימל משדרת את היום", "עצור תדלק ופז לשלום" ועוד ובשנת 1993 כחבר המשלחת הישראלית לאירוויזיון הוא ניצח על השיר "שירו", שירו של שייקה פייקוב לו שימש כמעבד וכמנצח.

מאז יצר והלחן והוציא דיסקים ביניהם את "הפרויקט הווקלי של אמיר פרוהליך", את הדיסק "חלילים" בשיתוף עם החלילנית חפציבה זר~אביב ועוד.

פרוהליך, שחי עם בת זוגו מעצבת פנים אורנה, חזר  אחרי היעדרות של שמונה שנים לנתניה כדי לחיות ליד אמו הקשישה. כמי שאוהב זמר עברי הוא עובד כמנצח ומעבד של חבורות הזמר: רון חולון, מגילות ים המלח, יובלים פרדסיה, כפר סבא ומקהלת צור~משה ונהנה מתנועת המקהלות וחבורות הזמר בארץ.

"כמי שחזר לחיות בעיר לאחר היעדרות של שמונה שנים מצאתי עיר מפתיעה מדהימה ביופייה. עיר מטופחת נראית מתוקתקת ורואים שיש בעל בית. כל מה שחלמנו בעבר יש לנו בעיר ועכשיו גם תזמרת קאמרית שהיא מתנה לעיר וזה לא מובן מאליו", הוא אומר.

 הכתבה המלאה ביום שישי בחדשות נתניה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות