fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התושבים ניצחו, הכביש ייסגר

ועדי היישובים חבצלת השרון וצוקי ים הגישו תביעה בטענה כי קטע הכביש בין בלו ביי לשושנת העמקים אינו חוקי מהווה מטרד. לאחר ערעורים ודחיות נקבע כי בעקבות פתיחת כביש איינשטיין, ב~1 ביולי ייסגר קטע הכביש
עומס תנועה. כביש חבצלת השרון (צילום: רותי ברמן)
עומס תנועה. כביש חבצלת השרון (צילום: רותי ברמן)

 

בהוראת בית המשפט ייסגר לתנועה ב-1 ביולי קטע הכביש בין מלון בלו ביי לשושנת העמקים, המחבר בין חבצלת השרון וצוקי ים לנתניה. זאת לאחר שמונה שנים של התדיינויות משפטיות, ערעורים ובקשות לדחיות שהגישה עיריית נתניה במטרה למנוע את סגירת קטע הכביש ובמקביל לקדם פתרונות תחבורתיים חליפיים.

עומס תנועה. כביש חבצלת השרון (צילום: רותי ברמן)
עומס תנועה. כביש חבצלת השרון (צילום: רותי ברמן)

סוגיית סגירת קטע הכביש החלה להתברר בבית המשפט בשנת 2008, לאחר שוועד תושבי חבצלת השרון וועד תושבי צוקי ים הגישו תביעה נגד המועצה האזורית עמק חפר ומשרד התחבורה ובה דרישה לסגור את קטע הכביש בטענה כי אינו מוסדר מבחינה סטטוטורית ככביש, קיומו אינו חוקי והוא מהווה מטרד לתושבי הסביבה.

התובעים טענו כי הכביש שעובר בתחומי יישוביהם, מתאים באופיו לשמש כביש פנימי, אולם הפך בפועל לדרך בין עירונית עם תנועה ערה המסכנת את התושבים ובמיוחד את ילדים המתקשים לחצות את הכביש.

עירייה ביקשה לדחות את הסגירה עד הסדרת חלופה תחבורתית אחרת ליציאה וכניסה לעיר, בין באמצעות כביש איינשטיין ובין באמצעות כביש עוקף חבצלת (לפי המוקדם מבניהם). בית המשפט נענה לבקשות העירייה והאריך את מועד סגירת הכביש. עם פתיחת כביש איינשטיין נתן בית המשפט ארכה נוספת עד 1 ביולי, מתוך התחשבות בהשפעה שיש לסגירת הכביש על תלמידי בתי הספר בנתניה והסביבה ומתוך הצורך להיערך לשינוי קווי התחבורה הציבורית בסביבה.

יש לציין כי עיריית נתניה הצהירה בבית המשפט כי היא שומרת לעצמה את הזכות להסדיר סטטוטורית את סוגיית הכביש במסגרת התוכנית הכוללת של מינהל מקרקעי ישראל שנמצאת בתחום סמכות רשויות התכנון הארציות.

מהעירייה נמסר כי ראש העירייה, מרים פיירברג~איכר, ממשיכה במאמציה מול משרד התחבורה לקבלת אישורו להפיכת מסעף איינשטיין למחלף מלא.

יו"ר ועד חבצלת השרון, איתי לוין: "קיווינו שכביש עוקף חבצלת יקודם והמעבר לנתניה לא ייסגר, אבל פתרון זה הוקפא. רחוב איינשטיין חובר לכביש החוף ונקבע כי הכביש ייסגר. המועצה האזורית עמק חפר וועדי הפעולה של חבצלת השרון וצוקי ים, בתיאום עם ועד שושנת העמקים, עיריית נתניה ומשרד התחבורה, נערכים לסגירה מסודרת של קטע הכביש. אנו מאמינים שעכשיו יגבר הלחץ לסלילת כביש עוקף חבצלת ואז יחובר שוב ציר הים, המקשר את יישובינו לנתניה, ותושבי נתניה יוכלו לצאת ישירות מעין התכלת לכביש החוף".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות