fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"השחייה היא הדגל שלי"

רונית קאופמן מנתניה, בת 55, אם לשלושה ילדים, זכתה לפני שבועיים במקום הראשון באליפות ישראל למאסטרס שחיינים. השחייה, מתברר, היא לא רק אהבה גדולה שלה, אלא כלי שבאמצעותו היא נאבקת במחלת הטרשת הנפוצה
רונית קאופמן
שאפשר לחיות עם זה. רונית קאופמן (צילום: דוד לוי)

מחר ב"חדשות נתניה"

בימים אלה עלה לרשת קמפיין של עמותת הבית לחולי טרשת נפוצה, הכולל ארבעה סרטונים קצרים שמתארים יום בחייהם של המתמודדים עם המחלה. מטרת הקמפיין היא להעלות את המודעות לכך שאפשר לחיות עם טרשת נפוצה. רונית קאופמן מנתניה מככבת באחד הסרטונים הללו, ומצולמת גם במהלך אימוני שחייה.

רונית, בת 55 ואם לשלושה ילדים, חלתה בטרשת נפוצה התקפית בשנת 2007 ולמרות המחלה היא ממשיכה להשתתף בתחרויות שחייה ארציות ולגרוף מדליות. רק לפני שבועיים היא זכתה במקום הראשון באליפות ישראל למאסטרס שחיינים, בני 55 ומעלה, בתחרות שחייה 200 מטר גב. בנוסף, בשבוע שעבר זכתה במקום השני באליפות ישראל למאסטרס ב~50 מטר פרפר.

רונית קאופמן
שאפשר לחיות עם זה. רונית קאופמן (צילום: דוד לוי)

"חשבתי שחיובי זה טוב"
רונית היא מורה למתמטיקה במקצועה ומלמדת בתוכנית "הלה", פרויקט לקידום נוער בנתניה. את קריירת השחייה החלה עוד בנעוריה ואף הוכתרה לאלופת הנוער בשחייה. בגיל 32 היא חזרה לשחות ומאז ועד היום היא מקפידה על שלושה אימוני שחייה בשבוע בליגה הארצית לשחיינים מבוגרים.

"שאלתי את הרופאה אם אני יכולה להמשיך לשחות וכשהיא אמרה לי שאני יכולה להמשיך לעשות כל מה שעשיתי עד אז, שמחתי. אמרתי לעצמי שאבחנו אצלי משהו, שאפשר לחיות עם זה חיים נורמליים ולא לקחתי את זה ברצינות. אמרתי לרופאה שאני רוצה להכיר אנשים שחולים במחלה"

"היה לי חשוב למצוא ספורטאים ולראות שזה אפשרי להמשיך בשגרת החיים עם המחלה. לא מצאתי שחיינים. שאלתי חברים אם הם מכירים חולי טרשת ולא מצאתי. אשה אחת אמרה לי בטלפון שקצת קשה לה לסגור כפתור בחולצה, אבל שאפשר לחיות עם זה. אמרתי לעצמי שזה לא נורא. אבל אחרי חודש חשתי סחרחורות, תגובה לסטרואידים שנטלתי, ורציתי לחזור לבריכה אך לא היה את מי לשאול"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות