fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השופט סגלסון נפטר במהלך השבעה לרעייתו

השופט אריה סגלסון מנתניה נפטר לפני מספר ימים בגיל 91 חמישה ימים אחרי מות רעייתו ברכה. סגלסון התעקש בכל חייו שלא לקבל פיצויים מהגרמנים לאחר מלחמת עולם שנייה. בעבר אף התנגד לקריאת אולם בהיכל התרבות על שם העיר התאומה מגרמניה
השופט אריה סגלסון (צילום: רותי ברמן)
השופט אריה סגלסון (צילום: רותי ברמן)
בחייהם ובמותם לא נפרדו. ברכה ואריה סגלסון (צילום: רותי ברמן)
"בחייהם ובמותם לא נפרדו". ברכה ואריה סגלסון (צילום: רותי ברמן)

שופט בית המשפט המחוזי בדימוס אריה סגלסון מנתניה נפטר ביום שישי האחרון בגיל 91. הלוויתו תיערך היום (ראשון) בנתניה.  סגלסון נפטר חמישה ימים בלבד לאחר מות אשתו האהובה ברכה אחרי 65 שנות נישואין שחגגו באוגוסט.  סגלסון הותיר אחריו שתי בנות.

השופט סגלסון נולד בליטא בשנת 1923. בימי מלחמת העולם היה כלוא בגטו קובנה ולאחר מכן במחנה הריכוז בדכאו והשתחרר בשנת 1945. הוא עלה ארצה בשנת 1946, התגייס לצה"ל ושרת בצבא כשנתיים. בשנת 1957 סיים את לימודיו בפקולטה למשפט של האוניברסיטה בתל-אביב, בית הספר למשפט וכלכלה. התמחה במשרד של עורכי-דין ובשנת 1958 קיבל תעודת עורך דין. 

בשנים 1959-1973 עבד כעורך-דין עצמאי. בשנים 1973-1981 כיהן כשופט של בית משפט השלום בנתניה. מיוני 1980 מונה לכהן כשופט בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. בשנת 1993 פרש לגמלאות. 

סגלסון היה נחרץ בדעותיו והתעקש שלא לקבל פיצויים מהגרמנים לאחר מלחמת עולם שנייה. בעבר גם התנגד לקריאת אולם בהיכל התרבות על שם העיר התאומה מגרמניה. בראיון שנערך עימו לפני חמש שנים ב"חדשות נתניה" לרגל חגיגות ה-80 לעיר. אז אמר: "גם פיצויים לא לקחתי מהגרמנים ואם נותנים לי עפרון או חולצה תוצרת גרמניה אני מבקש מוצר אחר. בהיכל התרבות העירוני אני מבקר אבל, רגלי לא דרכה עד היום ולא תדרוך בעתיד באולם הקטן שנקרא על "דורטמונד". 

"כל מה שגרמני הוא מוקצה מבחינתי. כאשר הייתי צריך לנסוע לוילנה והטיסה עברה דרך ברלין לא הסכמתי. הגרמנים רצחו ארבעה מליון ילדים. אני הייתי ארבע שנים בגטו קובנה ובמחנה ריכוז בדכאו ואחרי מה שראיתי וחשתי על בשרי נשבעתי לעצמי שרגלי לא תדרוך על האדמה הארורה הזו. ראיתי ילדים קטנים מובלים על משאיות, ילדים קטנים שלא הספיקו לחטוא. גם פיצויים לא לקחתי מהגרמנים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות