fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הרחבת כביש החוף תפגע בבעלי הקרקעות"

כדאי לבעלי הקרקעות כבר עכשיו להתארגן ולנסות להשפיע על שינוי התוכנית שכן לאחר אישורה לא ניתן יהיה להחזיר את הגלגל לאחור", כך מסביר עו"ד צבי שוב מומחה בדיני מקרקעין
שש חלופות נבחנות. כביש 2
שש חלופות נבחנות. כביש 2
עו"ד צבי שוב
זמן מועט להגיש התנגדויות. עו"ד שוב (צילום: מיה כרמי - דרור)

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) מתכוונת לקדם את אחת מתוכניות התחבורה החשובות ביותר במדינה: הרחבת כביש החוף (כביש 2) ממחלף חבצלת עד חדרה ובהמשך עד מחלף זכרון יעקב. התוכנית הידועה כתת"ל 31 צפויה לעבור להערות הוועדות המחוזיות וכן להערות ולהתנגדויות הציבור.

לדברי עו"ד צבי שוב, המתמחה בדיני מקרקעין ודיני תכנון ובנייה, מרגע שתועבר התוכנית והדבר יובא לידיעת הציבור בחמישה עיתונים וישלחו הודעות למשרדים הנדרשים, יהיה פרק זמן של חודש בלבד להגשת התנגדויותו: "לאחר אישור התוכנית, יוכלו בעלי הקרקעות אשר מוצאים עצמם נפגעים מהתוכנית, וזאת בין היתר עקב ההרחבה שתיטול חלק מהמקרקעין, להגיש תביעות בגין ירידת ערך על פי סעיף 97 ופיצויי הפקעה בגין נטילת הקרקע והן בגין הפגיעה ביתרה.

"מכיוון שמדובר בתוכנית לתשתיות לאומיות של הות"ל, תהליך ההשגות עד לאישור התוכנית קצר יותר ולכן כדאי לבעלי הקרקעות כבר עכשיו להתארגן ולנסות להשפיע על שינוי התוכנית שכן לאחר אישורה לא ניתן יהיה להחזיר את הגלגל לאחור. מניסיוני, במסגרת תהליך ההתנגדות קשה לבטל תכנית, אולם בעזרת מומחים כמו מומחי תחבורה וכדומה ניתן להציע חלופות או לנסות להשפיע על כך שתיבחר החלופה הפחות פוגעת, לגרום להזזת נתיבים, הקמת קירות אקוסטיים ולצמצם את הפגישה בבעלי הקרקעות והנכסים הסמוכים לנתיב המתוכנן. רצוי להסתייע אף בחוות דעת של מומחים – שמאים ואדריכלים שיציעו חלופות בזמן ההתנגדויות וההליכים ואף יבליטו את היקפי הפגיעה בשלב זה ובשלבי התביעות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות