fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרבה יותר מאשתו של

זהות יהודית. פרידריך איריס (צילום: עצמי)
זהות יהודית. פרידריך איריס (צילום: עצמי)

איריס פרידריך, בת 50 פלוס, תושבת רמת פולג, רוצה שיכירו אותה בזכות עצמה ולא רק כאשתו של חבר המועצה חיים פרידריך.

בעבר ניהלה פרידריך (50 פלוס) את המרכז העירוני למצוינות בבית הספר אלדד, היום היא מרכזת שכבת ו' לתרבות יהודית ישראלית ומחנכת בבית הספר רימלט.

פרידריך נולדה בבנימינה, בת להורים ילידי לוב שעלו בשנות ה-50. "אנחנו משפחה של עשרה ילדים. הורינו פרנסו אותנו בדוחק. אבא היה השרת המיתולוגי של אורט השומרון ואמא הייתה עקרת בית. למרות התנאים הלא פשוטים, כולנו גדלנו למופת. אחי מהנדס, אחת מאחיותיי היא אחות, אח אחר איש עסקים. כולם מוצלחים. אני הייתי תלמידה טובה. תמיד שאפתי למצוינות וקראתי ספרים. המצוינות היא כרטיס הביקור שלי".

לא אדם פוליטי. איריס פרידריך (צילום: עצמי)
לא אדם פוליטי. איריס פרידריך (צילום: עצמי)

 

היא סיימה לימודי הוראה בסמינר בית ברל, לימדה בקריית שמונה ויצאה לשליחות עם בעלה לשעבר באפריקה. שם הפעילה גן ילדים, לימדה עברית והכינה ילדים ישראלים לבר מצווה. "למרות החיים הנוחים עם העוזרת, הנני, הנהג והטבח החיים באפריקה קשים בעיקר כשמישהו חולה. לא לקחתי סיכון ואת הילדים ילדתי בארץ", היא מספרת, "אחרי תקופה נפרדתי מבעלי שלא רצה לחזור לארץ ונמצא שם עד היום. רכשתי דירה בנתניה ליד בני משפחתי, הכרתי את חיים ויש לנו בת משותפת בת 16. כאשתו של חבר מועצה, חשוב לי שיכירו אותי בזכות עצמי. אני לא אדם פוליטי ולא מתעניינת בפעילות של מפלגה זו או אחרת. אותי מעניין מורשת העם היהודי ושהנוער יידע מה היא הזהות היהודית שלו, לא בקטע האמוני אלא במידע ושייכות".

מה החלום שלך?

"לממש את עצמי בתחום החינוך ולהשפיע. אני גם רוצה לכתוב ספר אוטוביוגרפי על המשפחה שלי".

איפה תהיי עוד עשר שנים?

"במקום שאני יכולה להשפיע ואחרי שכתבתי את הספר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות