fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסופרת יולנדה הירש: "ארוטיקה היא חלק מהחיים"

"כילדה חסרת ביטחון הערצתי כוח ורציתי בו". יולנדה הירש סופר
"כילדה חסרת ביטחון הערצתי כוח ורציתי בו". יולנדה הירש סופר

 

סיפורה של יולנדה הירש סופר מנתניה הוא כנראה חלומו של כל סופר מתחיל. חוות דעת שכתבה באתרי ספרים ובדפי פייסבוק של סופרים משכו תשומת לב, ועד מהרה היא מצאה את עצמה כותבת סיפור אירוטי בהמשכים שכבש את לב הגולשות, התגבש לספר והגיע למקום ראשון ברשימת רבי המכר הדיגיטליים של עיתון "הארץ". בימים אלה היא השיקה את ספרה השני וכותבת עוד שניים במקביל

ביולי הגיעה ספרה של יולנדה הירש סופר מנתניה, "חזקה מתמיד", לרשימת רבי המכר הדיגיטליים של עיתון "הארץ", הישג מכובד ביותר עבור מי שהחלה לכתוב די במקרה. מדובר בספר אירוטי למבוגרים, שמאחוריו עומדת אשה שדרייב הכתיבה שלה וסיפור חייה מזכירים לא מעט את סיפורה של הסופרת הבינלאומית ג'יי קיי רולינג שכתבה את סדרת "הארי פוטר".

"כילדה חסרת ביטחון הערצתי כוח ורציתי בו". יולנדה הירש סופר
"כילדה חסרת ביטחון הערצתי כוח ורציתי בו". יולנדה הירש סופר

הירש, 36, נשואה ואמא לשלושה ילדים, תושבת נאות גנים, היא עצמאית בתחום השיווק (אחד הפרויקטים ששיווקה היה אפליקציית אנג'לס שפיתח תושב נתניה). בעבר הייתה בבעלותה חברה לסידור ארונות ובתים ולאחרונה היא גם עוסקת בקריינות ספרים. בזמנה הפנוי היא מתנדבת למען הקהילה כאחת ממובילי הפורום החברתי נאות גנים וחברה פעילה במועצת הנשים.

 

איך הכל התחיל?

"אני קוראת בין חמישה לתשעה ספרים בשבוע, גם מודפסים וגם דיגיטליים, כשאני בדרכים ובכל רגע פנוי. נכנסתי לאתרי קוראים והגבתי לקוראים אחרים על ספרים שקראתי. אחת הסופרות שקראה את חוות הדעת שלי על הספרים התלהבה וביקשה ממני סקירה לרומן שכתבה. אותה סופרת סיפרה שבעקבות התקציר שלי מכירות ספריה זינקו. בעקבות זה החלו להגיע בקשות מסופרים נוספים ומצאתי את עצמי קוראת וכותבת סקירות, כשהתמורה היא הספר עצמו".

במקביל לקריאה וכתיבת תסקירים החלה הירש לכתוב בעצמה. לפני שנה וחצי החלה לכתוב את ספרה השני שיצא בימים אלה, "גן עדן בשערי הגיהינום". "פנתה אליי הסופרת הראשונה שכתבתי עבורה סקירה וביקשה שאעלה לדף שלה 'המלאכיות של אנג'ל' בכל שבוע פרק מהספר. לא הסכמתי כי תכננתי להוציא אותו לאור, אבל אהבתי את הרעיון שלה וסיכמנו שבכל שבוע אעלה לדף שלה פרק מסיפור אחר שכתבתי. בניתי סיפור מרתק המבוסס על המציאות. אישה שהתגרשה ונשארה עם שלושה ילדים, שבעקבות ההריונות והאלימות של בעלה עלתה יותר מ-30 ק"ג. לאחר הגירושים מצאה עצמה חסרת ביטחון. מצבה הכלכלי וההתעללות הנפשית הקבועה שספגה מבעלה גרמו לה להאמין שלא יהיה גבר שירצה בה ושהיא עצמה לא תהיה מסוגלת להיחשף בפני גבר אחר. בכל שבוע כתבתי פרק ובכל שבוע עוד ועוד אנשים הצטרפו לדף של הסופרת הזו. הסיפור הזה גם פורסם בדף הפייסבוק 'סקסימאמא' ויותר מ-10,000 נשים קראו אותו".

גן עדן בשערי גיהנום (צילום: עצמי)
גן עדן בשערי גיהנום (צילום: עצמי)

 

הסיפור נגע לליבן של קוראות רבות שלא הפסיקו להגיב ולספר שמוטיבים מהסיפור מקבילים לחייהן ושהספר נטע בהן תקווה. הסיפור התגלגל והגיע עד הוצאת הספרים ביבוקס. "בהוצאה ביקשו ממני לאגד את הפרקים לספר, והסברתי להם שאין קובץ של הספר ושכל שבוע אני כותבת ישירות על הקיר של אותה סופרת, אבל באותה נשימה הזכרתי את הספר שהיה בעבודה, 'גן עדן בשערי הגיהינום'. זהו סיפור מתח, ולאחר שאנשי ההוצאה קראו אותו הם הסכימו להוציא אותו לאור, אבל במקביל לא ויתרו על הסיפור בהמשכים שפורסם ברשת ולספר הזה קראתי 'אשה חופשייה'".

בסופו של דבר בהוצאה לאור הוחלט להוציא את שני הספרים. "ספר אחד היה מוכן אחרי עריכות ואת 'אשה חופשיה' היה צריך לערוך בהוצאה. לאחר כל התהליכים השם שונה ל'חזקה מתמיד', וכבר בשבוע הראשון למכירתו הוא היה בראש רשימת רבי המכר של הספרים הדיגיטליים בעיתון 'הארץ'. זו הפעם הראשונה שפירסמתי תחת שמי, בעצם הפכתי לסופרת והפסקתי לכתוב סיפורים על דפים של סופרות אחרות. היום יש לי דף סופר משל עצמי וקבוצה שנפתחה בימים אלה ונקראת 'חזקות מתמיד'. במקביל אני ממשיכה לכתוב סקירות לסופרים אחרים והוצאות לאור".

"חזקה מתמיד" מבוסס על חייך?

"זהו סיפור מהחיים, השלד שלו מבוסס על חיי. הוא מתאר את התהליך שעוברת אלה, אשה בשנות ה-30 לחייה שחווה קשיים לאחר לידות וגירושים ולומדת לקבל את עצמה. כשכתבתי את הפרקים על דף שילבתי שמות אמיתיים של חברות שלי שהיו שותפות להתפתחות הסיפור. בדמות של אלה יש 90 אחוזים ממני. אני עליתי 36 ק"ג לאחר הלידות, יש לי שלושה ילדים, שני בנים (בני 6 ו-7) ובת (16), אבל אני נשואה באושר לאיש משטרה. כל אישה תמצא משהו מעצמה בסיפור הזה, אני לא מפסיקה לקבל תגובות מפרגנות מקוראות".

חזקה מתמיד (צילום: עצמי)
חזקה מתמיד (צילום: עצמי)

שני הספרים, "חזקה מתמיד" ו"גן עדן בשערי הגיהינום", נמכרים באתר "ביבוקס ספרים ברשת" ובחנויות ספרים פרטיות. בימים אלה כותבת הירש סופר עוד שני ספרים במקביל.

הגיבורה הראשית של "גן עדן בשערי הגיהינום" היא ראש ארגון פשע. "כשמכניסים אשה לסיפור כזה יש דרמות. זו אישה שהולכת על הקו הדק שבין טוב הלב שלה לבין מה שהתפקיד דורש ממנה. הסיפור הזה התבשל אצלי המון זמן. כילדה חסרת ביטחון הערצתי כוח ורציתי בו. רציתי לנהל את העולם. כילדה היה לי דמיון פרוע, ובאותה התקופה העיתונות והחדשות היו מוצפים בידיעות על פושעים וארגוני פשע. אפשר לומר שזה השפיע עליי ומצאתי את עצמי חולמת לנהל ארגון שכזה. את החלום הזה מימשתי בספר".

למה דווקא פשע?

"בעולם הפשע יש כבוד וערך למילה. זה משהו שאני מאוד מתחברת אליו. לקחתי משהו חיובי מעולם הפשע, בניתי סביבו סיפור דמיוני וגם נתתי לאשה הרבה כוח".

ומה מקומה של האירוטיקה?

"ארוטיקה היא חלק מהחיים שלנו. הרבה פעמים היא זו שמחזירה לנו את השפיות. כשהגיבורה היא אישה אין מנוס מלשלב אירוטיקה. אשה היא יצור ארוטי, רווי בצורך לאהבה מלאת תשוקה".

בדיוק הפוך ממה שקורה ברב המכר "חמישים גוונים של אפור".

"כן, העציב אותי שבספר הזה הדמות היא אשה חלשה, נטולת כוח נשי. אין כאלה דמויות בסיפורים שלי".

לדעתך, זה מה שמוכר את הספרים שלך?

"הספר 'אישה חזקה' כתוב בפשטות והוא מבוסס על מה שקורה כמעט בכל בית בישראל. הוא אמיתי ויש בו ארוטיקה כי אי אפשר לברוח מזה. ארוטיקה נמצאת בראשה של כל אישה. כולנו גדלנו על המיתוס שסקס מזוהה עם גברים ושאישה צריכה להסתיר את התשוקה שלה כדי שלא תצא לה תדמית של מופקרת. אבל הנשים של היום מפותחות יותר ואני מאמינה שבזכות ספרים כמו שלי הן מעזות יותר".

החיים הם ספר

בימים אלה כותבת הירש שני ספרים במקביל. אחד מהם הוא "סורגי התשוקה" (שם זמני) המתאר את עולם הסאדו מאזו מצידה של המלכה. הספר השני נכתב עם סופר שהכירה באתרי הסופרים ברשת והוא עוסק ברומן בין אסיר לבלשית. "החיים שלנו הם ספר ואנחנו מקווים שיהיה לו סוף טוב. הקריאה היא בריחה למציאות אחרת. אני מאמינה שאני משאירה חומר למחשבה אצל הקורא. כל השנים האמנתי שאני צריכה להעביר מסר לעולם, אבל לא היה לי אומץ וביטחון לעשות זאת. הספר 'חזקה מתמיד' גרם לי להשתחרר ולפרוץ. יום למחרת שסיימתי לכתוב אותו, נפגשנו עם חברים בפארק הירקון. אני לבשתי שרוואל גדול וחולצה ענקית שהגדילו אותי פי שמונה. כל החברים היו בשוק ולא הפסיקו לומר כמה שמנתי. אני התעלמתי. אכלתי סטייק בפיתה, שפכתי טחינה בנדיבות והרגשתי נפלא ושלמה עם עצמי. השנה הלכתי לים עם בגד ים ולא התביישתי למרות שמאז הלידות העליתי כ-30 ק"ג".

איך מגיבים במשפחה על הספרים שלך?

"תמיד חששתי לפרסם דברים שלי כי לא רציתי שאבא שלי יקרא. דיברתי איתו על זה והתשובה שלו הפתיעה אותי. הוא אמר לי: 'תהיי את'. שלושה ימים אחרי השיחה הזאת סיימתי לכתוב את 'גן עדן בשערי הגיהינום'".

"כילדה חסרת ביטחון הערצתי כוח ורציתי בו". יולנדה הירש סופר
"כילדה חסרת ביטחון הערצתי כוח ורציתי בו". יולנדה הירש סופר

 

5 דברים שלא ידעתם על יולנדה הירש

  1. דמות להשראה: בתי המתבגרת. השיחות איתה וחוכמת החיים שלה בגיל 16 בלבד מדהימות אותי בכל פעם מחדש.
  2. מה לא יודעים עלייך? כנערה הייתי אמורה לשחק לצידו של יהודה ברקן בסרט 'אבא גנוב 4'. לצערי, לא היה תקציב וזה בוטל. בנוסף, סירבתי לחמש הצעות נישואים מגברים. בעלי מעולם הציע. זה פשוט קרה.
  3. מה לא תאכלי אף פעם? לא כשר.
  4. מה החלום הבא? להפוך את הספרים לסרטים. אני יודעת שהוליווד מחכה לי.
  5. מה הדבר הראשון שאת עושה בבוקר? פותחת מיילים ופייסבוק.

 

"כילדה חסרת ביטחון הערצתי כוח ורציתי בו". יולנדה הירש סופר

 

"הספר גרם לי להשתחרר ולפרוץ". כריכת הספר "חזקה מתמיד"

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות