fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המנהלת המיתולוגית אורה כרמי נפטרה בגיל 83

מנהלת מיתולוגית. אורה כרמי.
מנהלת מיתולוגית. אורה כרמי.

אשת חינוך אורה כרמי מנתניה, נפטרה היום (חמישי) בגיל 83. כרמי חלתה במחלת ריאות, עברה השתלה וחיה חיים שגרתיים במשך 18שנים.

לפני שלושה שבועות לאחר ששברה את רגלה, חלתה בדלקת ריאות, אושפזה בבית חולים וחלה התדרדרות במצבה ובמשך שבועיים נאבקה לחיים. הלוויתה תתקיים מחר,  שישי) בשעה 10:30 בבית העלמין בשכון ותיקים.

כרמי נולדה ביפו, שירתה בחיל האוויר ולאחר שחרורה השלימה הכשרתה בהוראה. לנתניה הגיעה בשנת 1956 בעקבות נישואים. היא עבדה בבית הספר "אלומות" כמחנכת וכמורה למקצועות הריאליים ולאחר מספר שנים שימשה כסגנית מנהלת בית הספר. היא השקיעה זמן רב בפיתוח רעיונות ויוזמות לפעילות חברתית משותפת של ילדים ממשפחות מבוססות עם ילדי עולים שפונו מהמעברות ביישובי הסביבה. בראשית דרכה בהוראה בנתניה היא לימדה בבית ספר אלומות בו למדו בעיקר ילדי עולים חדשים.

מנהלת מיתולוגית. אורה כרמי.
מנהלת מיתולוגית. כרמי.  צילום: פרטי

בשנת 1963 עברה ללמד בבית הספר "איתמר", כמורה, מחנכת, כסגנית מנהל ובהמשך כמנהלת בית הספר עד לשנת 1976. בשנה זו נקראה להקים ולנהל את בית הספר "יונתן", אותו ניהלה במשך 22 שנים באהבה ובמקצועיות כשהיא בוחרת סביבה צוות הוראה מעולה. בשנת 1998 יצאה לגמלאות. בשנת תשע"ב קיבלה את עיטור "יקירת העיר" נתניה.

לפני שלוש שנים תלמיד עבר, דני דביר מקיסריה, חגג לכרמי יום הולדת 80. אז  ספרה:  "אני לא הכרתי את המעברה עד שהגעתי לביקור בית בביתו של דני דביר. היה בוץ ושלוליות. היה חדר אחד ובו ערמה של מיזרונים, בכוך היתה פתיליה על מדף. בארגז ששימש לאחסון היה חצי לחם ישן. לא היה שולחן ולא כיסאות. והשירותים מסוג בול קליעה היו בחוץ לכל שלוש משפחות. כל הדרך חזרה הביתה בכיתי. הילד הזה חי בתנאים לא אנושיים ועוד דורשים ממנו. לדני היה דרייב ענק. הוא רצה כל הזמן להוכיח. הוא היה ילד מוכשר שידע לפתח את עצמו. היום יש לו שלושה תארים. אני חושבת שהרבה ילדים פספסו את זה".

מעבר להיותה מנהלת מקצועית היא היתה אישיות חברתית. כל השנים דאגה לסייע לתלמידים מתקשים בקידומם בלימודים תוך מתן סיוע בעזרה בשיעורי בית. במקרים רבים הקדישה מכספה הפרטי לתמיכה במשפחות ובעזרה לתלמידים ולהוריהם במציאת מקומות עבודה. אורה עודדה ילדים להשתתף בחוגים ובקבוצות ספורט והמשיכה לשמור קשר עם תלמידיה ולעקוב אחר התקדמותם. כמנהלת, היא עסקה אורה בהדרכת מנהלי בתי ספר בעיר ומחוצה לה, פעילות אותה המשיכה לעשות בהתנדבות במסגרת הסתדרות המורים גם כשפרשה לגמלאות" מספרת עליה חברתה לצוות ההוראה.

אלי דלל אורה כרמי ודני דביר. חוגגת 80 צילום עצמי
אלי דלל, אורה כרמי ודני דביר. חוגגת 80 צילום עצמי

דביר, זוקף את הצלחתו בחיים להתערבותה של אורה וליחסה אליו: "בשליש כיתה ד' אורה הגיעה ללמד בכיתה כממלאת מקום. אני ישבתי בשורה האחרונה, ילד צנום ומבויש ומרגיש דחוי. ברגע שהיא נכנסה לכיתה היא ניגשה אלי וליטפה את ראשי. הליטוף הזה חולל בי פלאים. זה עשה בי שינוי. פתאום ראיתי שלמישהו אכפת ממני, שמישהו מתייחס אלי. היא ביקשה שאקח את חפצי ואעבור לשורה הראשונה קרוב אליה. ככל שקרבה אותי אליה הרגשתי מחויבות כלפיה והתחלתי ללמוד. אורה עזרה לי, קיבלתי שעורים פרטיים והיא אף רתמה את התלמידים לעזור לי. כשידעתי לקרוא הרגשתי טוב בכתה. כשאבי נפטר והמצב בבית היה קשה אורה סדרה לי עבודה אצל הירקן ובכסף קנינו לבית שולחן עליו עשיתי שעורים. עד אז לא היה לנו שולחן בבית".

כרמי השאירה אחריה  שני ילדים וארבעה נכדים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות