fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המייזם לעצמאות אקספרס בקניון השרון

טליה זכריה (צילום: רותי ברמן)
טליה זכריה (צילום: רותי ברמן)

כל מי שנכנס לקניון השרון רואה במרחב המרכזי שלו מול הסופרפארם עמדות אקספרס בהן יושבות נשים צעירות העוסקות במתן שירותי מניקור ופדיקור. זה נראה קצת מוזר כשזה נעשה במרחב פתוח אבל מאחורי העשייה הזאת יש סיפור על מיזם חברתי מבורך התומך בנשים צעירות ומקדם אותן לעצמאות כלכלית. את המיזם "נייליט" מנהלת בנתניה טליה זכריה.

טליה, 32 נשואה בשנית מזה שנה ואם לילד בן 12 . היא רצתה תמיד להיות מורה אבל בגלל הגירושים שלה לפני שש שנים והדאגה לפרנס את עצמה ואת הילד עבדה במכירות. בתחילה בעסק משפחתי באופנה ואחר כך בעוד מספר עבודות: "חיפשתי עבודה שבצידה הכנסה המאפשרת לעשות אותה מהבית תוך שילוב עם גידול הילד. הלכתי ללמוד מספר קורסים הקשורים בטיפוח נשי, טיפולים כמו ציפורניים, שעווה וגבות שהם בשגרת חייה של האישה. אני עבדתי בבית וכאשר שמעתי על המיזם החברתי בקניון השרון הצטרפתי כמנהלת משמרת. בגלל הניסיון הפרטי שלי זה נגע לליבי. הבנתי את האימהות החד הוריות שמתמודדות עם קשיי פרנסה. אחרי ארבעה חודשים קודמתי ומזה שנתיים וחצי אני מנהלת את המיזם בנתניה".

טליה זכריה (צילום: רותי ברמן)
טליה זכריה (צילום: רותי ברמן)

נייליט הוא מיזם ייחודי שהוקם לראשונה לפני שלוש שנים בישראל בנתניה, ביוזמת קרן דואליס וקניון השרון. הוא הוקם במטרה לקדם עצמאות כלכלית של אימהות צעירות, שילובן והכנתן לעולם העבודה בפרט ולחיים ככלל. התוכנית כוללת הכשרה מקצועית בתחום טיפוח הציפורניים, הכשרה בתחום היזמות, תקופה של התמחות והתלמדות (סטז') וליווי סוציאלי על בסיס יומי. בהמשך משולבות הצעירות בעבודה בשכר, תוך ליווי ותמיכה בדרך לעצמאות כלכלית.

קרן דואליס שהוקמה בשנת 2008 על ידי חנוך ברקת פועלת לקידום מטרות חברתיות באמצעות עסקים חברתיים בתחום תעסוקה והכשרת אוכלוסיות מוחלשות. השותף החברתי של הקרן בנתניה הוא על"ם. הקרן שואפת לסייע לעסקים חברתיים שמוקמים למטרות רווח אבל מוותרים על מקסום הרווח הכלכלי לטובת הפעילות החברתית ומאמינה כי ניתן לחתור לאיזון בין מטרותיו החברתיות של העסק החברתי לבין מטרותיו העסקיות. דואליס קובעת לכל עסק חברתי מדדים לבחינת היקף השגת המטרות החברתיות. מדדים אלה, ביחד עם המדדים העסקיים, משמשים למציאת האיזון הראוי בין המטרות החברתיות לבין המטרות העסקיות של העסק החברתי.

נייליט עמדת אקספס (צילום:רותי ברמן)
נייליט עמדת אקספס (צילום:רותי ברמן)

טליה: "החוויה לצאת לעבודה היא לא דבר פשוט עבור אותן נשים שלרוב מגיעות חסרות כל. הסיפורים של הנשים קשים, רובן מגיעות מבתים וילדות קשה. הנשים בגילאים 17-26  הן מוכשרות עם תעצומות נפש שעברו משהו בחיים. הן מקבלות שכר מלא ואפשרויות קידום, מלוות בעובדת סוציאלית שעובדת במקום ונמצאת איתן יום יום. מדובר בתוכנית של כשנה עד שהן משתקמות. יום עבודה שלהן מלווה בשמחה לצד כאב, למידה והתמודדות".

אנשים שחולפים על פני עמדות האקספרס לא מודעים לסיפור האמיתי והמרגש שעומד מאחורי המניקור הזה. אני עצרתי. התיישבתי וקיבלתי לראשונה בחיי טיפול מניקור. התעניינתי בבחורה שטיפלה בי ושמעתי סיפור חיים קשה אבל עם מסר של תקווה.

ה. בת 26 נשואה ואם לשני ילדים. היא התקשתה במציאת עבודה שתאפשר לה גם לגדל את שני ילדיה: "אני עוברת תקופה לא קלה בחיים שלי ואני לא רוצה שזה יקרין על הילדים. חשוב לי לצאת בכל בוקר לעבודה ובכך לתת לילדים שלי דוגמה, מסר וחינוך שאנחנו חיים כמו בבתים של תלמידים אחרים בכתה של הילדים שלי. אני תורמת לפרנסת המשפחה ואני מרגישה שאני שווה. אחרי שלמדתי את המקצוע ומיומנויות נוספות של התנהלות עם לקוחות אני מתכננת לפתוח בקרוב קליניקה בבית. ובינתיים אני מרגישה שהעבודה כאן מעצימה אותי וזו תחושה נפלאה שמגיעה לקוחה ומבקשת אותי".

טליה: "המטרה שלי היא ללמד את הנשים הצעירות מיומנויות רכות כמו: לעבוד בצוות, להתנהל מול לקוחות, איך לנהל עסק, לעמוד בזמנים, בסידור עבודה ובעבודה תחת לחץ. אחרי סטאג' במפעלי היי טק שם כחלק מהתרומה לקהילה הם תורמים לנו את הידיים, הנשים נבחנות בהישגים שלהם ורק אז מגיעות לעמדות האלה בקניון. כאן אני עושה מפעם לפעם משוב הן ללקוחות והן לעובדות. הבנות מעודכנות באופנה האחרונה בתחום כמו שימוש בלק ג'ל, בניית ציפורניים כשהן עומדות בכל הטרנדים של החברות המובילות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות