fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המחוזי החמיר: שנתיים וחצי מאסר על מעלים מס

תושב נתניה ירצה 30 חודשי מאסר במקום 18 חודשים לאחר שערעור המדינה התקבל. העלים מס בהיקף של תשעה מיליון שקלים
בית משפט השלום בנתניה (צילום: רותי ברמן)

הישג ליחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים: בית המשפט המחוזי מרכז קיבל אתמול את ערעור המדינה והחמיר את עונשו של תושב נתניה, שהורשע בהוצאת חשבוניות פיקטיביות וניהול פנקסי חשבוניות כוזבים, בהיקף מע"מ של תשעה מיליון שקלים.  "אנו מקבלים את הערעור ומחליטים כי ירצה 30 חודשי מאסר, וזאת כאשר אנו מביאים בחשבון את הכלל לפיו ערכאת ערעור איננה ממצה את הדין עם נאשם שהחליטה להחמיר בעונשו", נכתב בפסק הדין. כתב האישום הוגש באוקטובר 2011 על ידי  עו"ד אורן בר-עוז, מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים בעקבות חקירה של משרד חקירות מע"מ תל אביב והמרכז.

על פי כתב האישום, הנאשם פעל עם שותף בשנים 2008 ל-2010  לביצועה של תכנית עבריינית, שמטרתה גזלת הקופה הציבורית. בתקופה הרלוונטית, הוציא הנאשם  291 חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של כ- 33 מיליון שקלים. יתרה מזאת, במטרה להתחמק מתשלום מע"מ בגין הוצאת החשבוניות הפיקטיביות הוא קיזז חשבוניות פיקטיביות מזויפות ע"ש חברות פעילות, ללא ידיעתן או אישורן.

הנאשם הורשע על פי הודאתו בבית משפט  השלום בנתניה ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 40 אלף שקלים. המדינה ערערה על קולת רכיב המאסר בפועל ובית המשפט המחוזי קיבל את עמדת המדינה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות