fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הופחת עונשו של רוצח ירון איילין

בית המשפט העליון קיבל את ערעורו של יונתן היילו, שהורשע ברצח ירון איילין בשנת 2010 וטען להגנה עצמית. עונשו הופחת מ-20 ל-12 שנות מאסר
השופט חנן מלצר אתר בית המשפט העליון
השופט חנן מלצר אתר בית המשפט העליון

בית המשפט העליון הפחית את עונשו של יונתן היילו, שהורשע ברצח ירון איילין בשנת 2010. הרכב השופטים – הנשיא חנן מלצר, אורי שהם ודפנה ברק-ארז – המיר את עבירת הרצח בעבירת הריגה והפחית את עונשו של היילו מ-20 ל-12 שנות מאסר.

השופט חנן מלצר אתר בית המשפט העליון
השופט חנן מלצר (צילום: אתר בית המשפט העליון)

בליל האירוע הגיע היילו עם חברו לפיצוצייה בנתניה לאחר שהשניים שתו יחדיו משקאות אלכוהוליים. באותה עת, שהה איילין בפיצוצייה יחד עם חבר וגם הם שתו משקאות אלכוהוליים. בין ההיילו לאיילין התפתח דין ודברים ושניהם יצאו החוצה כדי לשוחח. בעודם משוחחים מאחורי הפיצוציה, בעת שאיילין עמד בגבו אל היילו, היילו התנפל עליו וחנק אותו ביחדיו במשך מספר דקות. איילין נפל ארצה, והיילו היכה אותו בראשו באמצעות אבן. בהמשך אחז ברגליו של איילין וגרר אותו לאורך כ-35 מטר סמוך למכולת אשפה והמשיך להכות אותו בראשו באמצעות האבן. בשלב מסוים עזב היילו את המקום כשהוא מותיר את איילין שרוע על הקרקע.

במהלך משפטו טען היילו כי איילין הקניט אותו, התעלל בו, סחט אותו ואנס אותו. לאחר הרשעתו בבית המשפט המחוזי, ערער היילו לעליון בטענה כי פעל מתוך הגנה עצמית. ראש הרכב השופטים השופט מלצר כתב בפסק הדין: "המערער ביצע מעשה אכזרי של הריגה, אשר הוביל לנזק החמור של נטילת חייו של המנוח. יחד עם זאת, מעשיו של המערער בוצעו ללא תכנון מוקדם, וכפי שציין בית המשפט המחוזי הנכבד, ניתן להניח כי אלמלא היה המערער פוגש באקראי במנוח בליל האירוע – ייתכן כי לא הייתה מתבצעת העבירה".

השופטת ברק הוסיפה: "זהו אחד מאותם מקרים, שבהם המשפט אינו יכול להכיל את מלוא מורכבותם של החיים ושל הצער האנושי. כמו כן, זהו מקרה שמחייב איזון בין ההתחשבות במצוקת הפרט לבין שיקולי צדק כלל חברתיים, ובכלל זה השמירה על קדושת חייו של כל אדם, גם מי שפשע, והחשש מפני מתן הכשר לעשיית דין עצמית ולנקמה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות