בשורה לתושבי נתניה. לאחר שלוש שנים של התנהלות מול חברת הגבייה "הדס", החליטה ראש עיריית נתניה מרים פיירברג- איכר שהעירייה תחזור לגבות את דוחות החנייה.
בעקבות הביקורת הציבורית הנוקבת, הוביל חבר מועצת העיר, הרצל קרן מאבק ציבורי כנגד החברה שהגיע לשיאו לפני כשנה, כאשר הצליח להעביר במועצת העיר הצעת החלטה, שהתקבלה פה אחד, המורה לעירייה להפסיק את ההתקשרות עם חברת "הדס" מיד בתום החוזה עימה ולא לאפשר לעירייה לממש הארכת האופציה בעוד שלוש שנים.
קרן: "עיקר הטענות היו כנגד התנהלותה של החברה בעת גביית דוחות וכן בעובדה כי דוחות חניה רבים צמחו ותפחו לממדים גדולים בגין חיובים שונים שהוסיפה חברת "הדס" לדוחות המקוריים".בימים אלו עם סיום ההתקשרות עם החברה פועלת ראש העירייה, למסד מנגנוני גבייה עירוניים כדי לבצע את הגבייה באופן ישיר מול התושב, ללא הסתייעות בחברה חיצונית.
פיירברג-איכר: "לאחר שהתגלו קשיים רבים בדרכי הגבייה של החברה מול התושבים ולמרות הלחצים ממשרד הפנים והדרג המקצועי בעירייה לגבות את חובות החנייה באמצעות גורמים חיצוניים, אני רואה בגבייה ישירה כמענה היעיל ביותר מול תושבי נתניה, כפי שנעשה בהצלחה במרבית תחום הגבייה.
"אני מאוד מקווה שתושבי העיר ינהגו על פי הוראות החוק כך שלא יהיה כל צורך במנגנון גבייה נרחב. לא אתן שתושבי העיר יחוו שוב קשיים מצד גורמי גבייה חיצוניים. העירייה תיתן מענה זמין, אנושי ואכפתי לתושבי נתניה".
עוד נמסר מעיריית נתניה כי אגף הפיקוח הכללי בעירייה נערך למתן מענה באמצעות מוקד שירות הכולל: קבלת קהל ומענה טלפוני, בקשות לביטול דו"חות חניה וברירות משפט, תיוק ותיעוד החומר למערכת בסיוע הייעוץ המשפטי בבקשות להסבה, בקשות להישפט, בירורים בנושא חובות ועוד.
"גזברות העירייה נערכת לגביית הדו"חות מרגע שהדו"ח חלוט במתכונת של גביית דו"חות הארנונה ובאותם מקרים שיהיה צורך לבצע גבייה פולשנית, יבוצע הדבר באמצעות חברות חיצוניות על בסיס מכרזי החברה למשק וכלכלה".
מנכ"ל חברת "הדס", עו"ד טל בסכס, הסתפק בתגובת עיריית נתניה בנושא.