fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרך מסוכנת: קטע הכביש בין מחלף גשר השלום ומחלף נתניה

דרישה של אור ירוק להתקין מצלמת אכיפה בקטע כביש 2
מצלמת מהירות (צילום: רועי פלצמן)
מצלמת מהירות (צילום: רועי פלצמן)
מצלמת מהירות (צילום: רועי פלצמן)
מצלמת מהירות (צילום: רועי פלצמן)

קטע הכביש בין מחלף גשר השלום ומחלף נתניה בכביש 2 נמא כאחד ממאה קטעי הדרך המסוכנים בישראל שאין בהם מצלמת מהירות במחקר חדש שנערך על ידי פרופסור שלמה בכור, סמדר מוריק מהטכניון, וחברת דיסל נמצא כי קטע הכביש בין מחלף גשר השלום ומחלף נתניה בכביש 2 נמנה על אחד ממאה קטעי הדרך המסוכנים בישראל שאין בהם מצלמת מהירות.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק קורא לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לאמץ את המלצות המחקר ולהביא לפריסת מצלמות באותם מקומות שהמחקר ממליץ. וזאת כדי לבצע אכיפה בכדי להציל חיי אדם. עוד עולה מהמחקר עולה כי בכבישים שבהם ממליץ פרופ' בכור להציב את 100 המצלמות הראשונות נהרגו 140 בני אדם במהלך שלוש שנים (2009-2011).

מדובר במחקר מקיף אשר ממפה את נקודות הסיכון ב-27 כבישים מרכזיים בישראל וממליץ למדינה היכן להקים 280 מצלמות אכיפה. המחקר מתבסס על השוואת נתוני תאונות הדרכים ונתוני מהירות כלי הרכב שנסעו בכביש.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור, כמו גם מיקום המצלמות, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים. המצלמות צריכות להיות משולטות, בולטות וממקומות רק באותם מקומות שבהם ישנו קשר ישיר בין המהירות לתאונות הדרכים".

מטרת המחקר היא לבחון את פריסת המצלמות הרצויה בכבישי ישראל, על מנת להביא להורדת מהירות הנסיעה וכתוצאה מכך להורדה במספר התאונות ובכמות ההרוגים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות