fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשבוע הבא החזון יהפוך למציאות

ביום שישי הבא ייחנך רשמית המוזיאון לתולדות נתניה ששוכן במבנה ששימש בעבר בית מלאכה לנערות עיוורות
פעם היה פה שמח. מוזיאון נתניה (צילום: מוזיאון נתניה)
פעם היה פה שמח. מוזיאון נתניה (צילום: מוזיאון נתניה)

מוזיאון נתניה ייפתח באופן רשמי ביום שישי הבא (27.11, 10:30) באירוע חגיגי במעמד ראש העירייה, מרים פיירברג~איכר. באירוע תיחנך תערוכת הקבע "נתניה מחזון למציאות".

המוזיאון שוכן ברח' מקדונלד 3, במבנה "בית אורה" ששימש בעבר בית מלאכה לנערות עיוורות. בשנת 2010 החליטה עיריית נתניה לשפץ אותו ולהופכו למרכז תיעוד ולמוזיאון לתולדות נתניה.

התערוכה, "נתניה מחזון למציאות", מצדיעה לראשוני נתניה ומתעדת את התפתחות העיר עד שנות ה~60, אז נקבעו המגמות והעקרונות האדריכליים שליוו את התפתחותה מהיום שנוסדה ועד היום. מדובר באדריכלות בריטית שקבעה את הבנייה לאורך הים, את השדרות הרחבות, הקולונדות ברחוב הרצל, הכיכרות המרכזיות והגנים שהפכו לימים לטיילות ולפארקים המהווים כיום את אחד מסמליה של העיר.

לדברי מנהלת המוזיאון, חוה אפל, באמצעות תצלומים היסטורים נדירים, סיפורי הווי של תושבים וחוברות מקוריות שנכתבו החל משנות ה~30, מוצג רוחב היריעה העשיר של העיר. התערוכה מחולקת למספר אזורים: חזון, ראשית, ימי מאבק, מרפסת אל הים ופסיפס אנושי והושם בה דגש על פעילות הורים וילדים באמצעות משחקים, מצגות, פינות יצירה, פריטים מוזיאליים ועוד.

פעם היה פה שמח. מוזיאון נתניה (צילום: מוזיאון נתניה)
פעם היה פה שמח. מוזיאון נתניה (צילום: מוזיאון נתניה)

על בניית התערוכה אמונה אפל שבשנים האחרונות עבדה לילות כימים על פיתוחה. עיצוב התערוכה הופקד בידי סטודיו טוקן, והאוצרים הם חגי וענת שגב, המתמחים בתכנון והקמה של תערוכות היסטוריות ואמנותיות.

המוזיאון הוקם במסגרת חזונה של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, ולווה בידי חברת מועצת העיר, שושנה (צ'וצ'י) זילברברג והיכל התרבות נתניה. פיירברג-איכר: "אני מזמינה את כל תושבי העיר נתניה והמדינה לבקר בתערוכה ולפגוש ולהכיר מקרוב את תולדותיה של העיר היפה שלנו, החל מימיה כמושבת פרדסים ועד לימיה כריביירה של ישראל".

המוזיאון יהיה פתוח למבקרים מדי יום. ימי שישי לקבוצות בלבד. לרשות המבקרים יעמוד צוות מדריכים בשפות שונות.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות