fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בן שנתיים ששהה באתיופיה חלה במלריה

הפעוט מאושפז בבית החולים לניאדו. מצבו טוב. הוא חלה במלריה לאחר שאמו לקחה אותו לבקר את סבתו החולה באתיופיה ולמרות שחוסנו לא עברו טיפול מונע
בית החולים לניאדו (צילום: רותי ברמן)
בית החולים לניאדו (צילום: רותי ברמן)
בית החולים לניאדו (צילום: רותי ברמן)
בית החולים לניאדו (צילום: רותי ברמן)

בן שנתיים לקה במלריה ומאושפז במחלקת הילדים בלניאדו. רק לפני כשלושה שבועות אושפז חולה שהיה במצב קשה במלריה בטיפול נמרץ כללי ושוחרר לאחר טיפול ממושך כשהוא במצב טוב.

כעת פעוט בן שנתיים הגיע לחדר המיון של מחלקת הילדים בעקבות חום גבוה ושלשולים. בבדיקתו הראשונית הילד נראה מאד חיוור והתנשם. לאור העובדה שהילד חזר משהות באתיופיה ולאור ממצאי מעבדה של אנמיה וירידה בטסיות הדם, בוצעה התייעצות עם ד"ר נחמה שרון, המטולוגית ילדים וד"ר אורי רובינשטיין, אשר העלו את האפשרות של מלריה. בוצעה בדיקה דחופה במעבדה על ידי ד"ר יוסף גליק, וצוותו שאישרה אבחנת המחלה המסוכנת.

הפעוט נסע עם אימו לבקר את סבתו החולה, הם קיבלו חיסונים אך לא לקחו טיפול מונע למלריה. הילד ואמו שהו בכפר רווי יתושי אנופלס מעבירי המלריה. בחזרתם לארץ החל הילד להרגיש רע, הופיעו חום ושלשולים. מצבו של הילד טוב, הוא מטופל כעת בתרופה כנגד מלריה במחלקת הילדים בבית חולים לניאדו בראשותו של ד"ר יעקב שכטר.

ד"ר אורי רובינשטיין: "מידי שנה לוקים במלריה כ~800 אלף איש ברחבי העולם מתוכם מתים כ~250 אלף איש רובם ילדים באפריקה. סימני המלריה הם חום גבוה, צמרמורת, כאבי ראש והזעה, לעיתים גם שלשול. המלריה עלולה לפגוע במערכת הדם, בכליות, ריאות ובמוח. היות ותסמינים אלו יכולים להראות כמחלה נגיפית רגילה יש צורך בערנות לאפשרות של מלריה בעיקר בקרב מטיילים השבים ממדינות נגועות במלריה. מאד מומלץ להתייעץ עם מרפאת מטיילים בטרם יציאה למדינות מתפתחות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות