fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במגמת עלייה

אתר "שקיפות בחינוך" שהעלה השבוע משרד החינוך חושף את "התמונה החינוכית" בכל הרשויות בארץ. נתוני נתניה מעודדים: בשנת תשע"ו חל גידול של כ-3 אחוזים בזכאות לתעודת בגרות בעיר; שיעור נשירת התלמידים עמד על 0.8 אחוזים בעוד הממוצע הארצי עמד על 1.5 אחוז
מקום ראשון בזכאות לבגרות. אולפנת בר אילן (צילום: רותי ברמן)

מנתונים שפרסם השבוע משרד החינוך באתר "שקיפות בחינוך" עולה כי בשנת תשע"ו חל גידול של כ-3 אחוזים בשיעור תלמידי נתניה שהיו זכאים לתעודת בגרות. שיעור הזכאות בתשע"ו עמד על 72.8 אחוז, לעומת 69.33 בשנה שקדמה לה.

השבוע העלה משרד החינוך את האתר "שקיפות בחינוך", הכולל לראשונה את נתוני "התמונה החינוכית" של כל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ וכל בתי הספר העל יסודיים. לראשונה, נתוני בתי הספר ברמה הארצית וברמת הרשות נגישים לכל הציבור באתר ic.education.gov.il.

"התמונה החינוכית" כוללת 21 מדדים המחולקים לארבעה אשכולות: ערכים ואקלים חינוכי, למידה והישגים, התמדה ונשירה והצוות החינוכי. מאפיינים נוספים: השכלת המורים, שיעור התלמידים המאובחנים, מספר כיתות האתג"ר והמב"ר, שיעור תלמידי החינוך המיוחד, שיעור התלמידים העולים, ההשקעות התקציביות של המשרד ברמה הארצית, המחוזית, הרשותית והבית ספרית.

מקום ראשון בזכאות לבגרות. אולפנת בר אילן (צילום: רותי ברמן)
מקום ראשון בזכאות לבגרות. אולפנת בר אילן (צילום: רותי ברמן)

מנתוני האתר עולה כי שיעור התמדת התלמידים במסגרות החינוכיות השונות בנתניה עמד בתשע"ו על 89.4 אחוז, בעוד הממוצע הארצי באותה שנה היה 80.4 אחוז. שיעור נשירת התלמידים בעיר בשנת תשע"ו עמד על 0.8 אחוז, בעוד הממוצע הארצי עמד על 1.5 אחוז. בכל הקשור לטוהר הבחינות, רק 0.5 אחוז מהמבחנים נפסלו באותה שנה, בעוד הנתון הארצי עמד על 1.2 אחוז.

בשנת תשע"ו פעלו בנתניה 80 בתי ספר ו-370 גני ילדים. 33,542 תלמידי העיר למדו ב-1260 כיתות, כשממוצע התלמידים בכל כיתה עמד על 26.6. עלות ההוצאה על תלמיד בית ספר בנתניה עמדה על 18,534 שקלים.

בגני הילדים בנתניה למדו בשנת תשע"ו 10,706 ילדים ב-370 גני ילדים. בכל גן למדו כ-28.9 ילדים. העלות הממוצעת לתלמיד בגן עמדה על 13,158 שקלים.

ראשת העירייה מרים פיירברג-איכר וראשת מינהל החינוך, טובה דולב, הביעו שביעות רצון מהנתונים וציינו כי העלייה בזכאות לבגרות היא תוצאה של השקעת משאבים גדולה וכן התגייסות כוללת של מערכת החינוך בנתניה, לרבות צוותי ההנהלה וההוראה, שילובן של תוכניות פורצות דרך ואף טיפוח הסביבה הלימודית של תלמידי העיר.

דולב: "ההישג מרשים במיוחד, זאת לנוכח העובדה כי חל גידול במספר התלמידים החרדים, שאינם ניגשים לבחינות בגרות מסיבות אידיאולוגיות וכן לנוכח העובדה כי רבים מעולי צרפת שנכללים במצבת התלמידים ניגשים לבגרות בצרפתית ולכן נספרים על ידי משרד החינוך כמי שלא זכאים לתעודת בגרות הישראלית. בבתי ספר עירוניים רבים בעיר שיעור הזכאות עלה ברציפות במשך שש השנים האחרונות וחלקם עבר את הרף המכובד של 90 אחוזי זכאות"

בראש טבלת הזכאים לבגרות בנתניה בשנת תשע"ו עומדת אולפנת בר אילן עם 93.9 אחוז זכאות. 21.4 אחוז מהתלמידות היו זכאיות לתעודת בגרות מצטיינת ו-23.7 אחוז ניגשו לבגרות במתמטיקה בהיקף של חמש יחידות.

נתוני זכאות נוספים: בר אילן בנים – 91.7 אחוז, שרת – 90 אחוז, אלדד – 87 אחוז, יד לייבוביץ – 84.9 אחוז, תמר אריאל (שפירא) – 79.6 אחוז, אורט גוטמן – 79.5 אחוז, טשרניחובסקי – 76.8 אחוז. בתחתית הרשימה נמצא תיכון ריגלר –

60.9 אחוז מתלמידיו היו זכאים לתעודת בגרות בשנת תשע"ו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות