fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית"ר טוברוק משלמת על הטעויות שלה

אחרי אחת העונות הכושלות ביותר בהיסטוריה של המועדון, ירדה קבוצת הנוער לליגה השנייה. בכירים בטוברוק תולים את האשם בצוות המקצועי. "אריק איזיקוביץ נתן חופש פעולה גדול מדי לצוות, והצוות הזה כשל". אולי הישועה תגיע מבני לם שמונה למנהל מקצועי
ירידה לצורך עלייה? קבוצת הנוער (צילום: בית"ר טוברוק)

ביום רביעי בבוקר מונה בני לם למנהל המקצועי של בית"ר טוברוק. לם, שהוביל ב-11 השנים האחרונות את מחלקת הנוער של מכבי נתניה, חוזר למועדון בו גדל כמאמן. "בחרתי לחזור למועדון ששימש לי בעבר בית חם ונעים. ידעתי בטוברוק הצלחות גדולות, וכשקבוצת הנוער ירדה לליגה השנייה, הלב נחמץ", אמר לם לאחר החתמתו.

אחרי עונה מטלטלת, בשבוע שעבר ירדה קבוצת הנוער של טוברוק לליגה השנייה כשנפרדה בתיקו 2:2 ממכבי פתח תקווה, בעוד השותפה למאבקי ההישרדות הפועל אשקלון ניצחה את מועדון ספורט אשדוד ונשארה.

טוברוק הייתה טובה יותר מפתח תקווה, אבל שתי טעויות בהגנה סתמו את הגולל. עידן אהדני ודניאל סוסה כבשו לטוברוק. יוסי בן שטרית, שמונה למאמן הקבוצה רק בשבועות האחרונים, אמר בסיום: "תחושה קשה מאוד, אבל זה ספורט. לפעמים עולים ולפעמים יורדים. עשינו הרבה טעויות – כמערכת וכקבוצה, וברגע שכדור השלג החל להתגלגל אי אפשר היה לעצור אותו. אני מאמין בקבוצה ואני בטוח שנחזור במהרה חזקים יותר".

אותן טעויות שבן שטרית מדבר עליהן הן אלה שהביאו את הנוער לאחת העונות הכושלות בהיסטוריה של המועדון. שני מנהלים מקצועיים, ארבעה מאמנים ושלמה שרף שעזב במהלך העונה – היו הסיבות המרכזיות לכישלון המקצועי. "הבעיה שלנו התחילה הרבה לפני העונה הזאת", אמרו השבוע בכירים בטוברוק, "הבעלים אריק איזיקוביץ נתן בשנים האחרונות חופש פעולה גדול מדי לצוות, והצוות הזה כשל בכל קנה מידה".

ירידה לצורך עלייה? קבוצת הנוער (צילום: בית"ר טוברוק)
ירידה לצורך עלייה? קבוצת הנוער (צילום: בית"ר טוברוק)

המנכ"ל החדש של המועדון, איציק גניש, חושב אחרת: "אף אחד לא רצה בירידה, עשינו הכל כדי להישאר בליגה וזה לא קרה. אני חושב שזאת ירידה לצורך עלייה. המועדון חייב לעבור שינויים רבים כדי לצאת לדרך הנכונה וזה בדיוק מה שנעשה".

במועדון לא נחים על זרי הדפנה, וכבר השבוע החלו לבצע שינויים לקראת העונה הבאה. בין המהלכים הראשונים הייתה החתמת המאמנים נתי עזריה ודניאל כהן לשלוש שנים. השניים היו מבוקשים גם במכבי נתניה, אבל בחרו בטוברוק. עדיין לא ידוע אילו קבוצות הם יאמנו, אבל סביר להניח שהם יקבלו את הקבוצות הבוגרות במועדון. עוד מאמן שמצטרף לצוות הוא גיא בלחסן שאימן בעונה האחרונה במכבי נתניה ואף לקח את הגביע באחת מקבוצת הילדים. בנוסף לאימון של אחת הקבוצות, בלחסן יהיה אחראי על פרויקט התזונה של כל המועדון.

גניש סיכם: "המטרה הגדולה שלנו היא למלא את השורות, להביא שחקנים צעירים ולפתח את מה שקיים הן מבחינה ניהולית והן מבחינה מקצועית. נעשה הכל כדי שקבוצת הנוער תחזור תוך שנה אחת לליגת העל, ואם לא – אז לא".

במועדון מקווים גם לשפץ את מתחם האימונים במהלך הקיץ. בימים הקרובים ייפגש איזיקוביץ עם שלמה שרף וינסה להחזיר אותו לתפקידו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות