fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בזכות מכונת התפירה ניצלו חייה של הילדה

מכונת-התפירה. צילום-רן-אלי
מכונת-התפירה. צילום-רן-אלי

בימים אלה לפני 71 שנים הותקף אוטובוס מספר 2904 של אגד ונהגו אריה הלר שיצא מנתניה לירושלים על ידי פורעים ערביים, אשר רצחו חמישה מנוסעי האוטובוס, כולם תושבי נתניה. זו הייתה ההתקפה המאורגנת הראשונה על הישוב היהודי ונחשבת ליריית הפתיחה של מלחמת העצמאות.

באוטובוס הזה שנסע ב-30 לנובמבר 1947 מנתניה לירושלים, למחרת החלטת האו"ם על תכנית החלוקה, והותקף ליד מושב נחלים, נסעה הילדה שטראוס, תופרת וילונות שגרה בירושלים. שטראוס הגיעה יום קודם לכן, הוא יום הכרזת המדינה, לנתניה לתפור וילונות עבור אחותה רות ראונר. למחרת כששבה לירושלים באוטובוס הציע לה המארח שלה הוגו ראונר לשבת בספסל האחורי בשל כובד משקלה של מכונת התפירה שלה, מעשה שהציל את חייה.  בימים אלה, 71 שנה אחרי האירוע העבירה אחייניתה של הגברת שטראוס אסנת לסטר, את מכונת התפירה למוזיאון לתולדות העיר נתניה והעמידה אותה בפינת ההנצחה.

מכונת התפירה. צילום רן אליהו
מכונת התפירה. צילום רן אליהו

האוטובוס שמספרו 2094 יצא בשעה 7:30 בבוקר, למחרת ההצבעה באו"ם וההחלטה על תוכנית החלוקה מנתניה לירושלים, ובו 21 נוסעים ונהג. בהיותו ליד מושב נחלים סמוך לפתח תקווה ראה הנהג, אריה הלר, ערבי לובש מעיל כשהוא מנופף בידו ובמעילו מוסתר תת מקלע. לאחר שהלר לא עצר שלף הערבי את התת-מקלע וירה באוטובוס. הנהג ניסה להאיץ נסיעתו תוך שמושלכים לעבר האוטובוס רימוני יד.  מהירי נהרגו חמישה מהנוסעים ותשעה אחרים נפצעו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות