מ"מ ראש העירייה, אלי דלל, המשמש יו"ר ועדת התנועה בעיר ומחזיק תיק התחבורה במועצת העיר, קיים רב שיח עם תושבים בנושא שדרוג התחבורה הציבורית והנגשתה לציבור.
באירוע שהתקיים באודיטוריום בבניין העירייה השתתפו תושבים, נציגי שכונות, כל מסיעי התחבורה הציבורית בעיר – רכבת ישראל, אגד תעבורה, חברת קווים, נתיב אקספרס, מוניות מרכז, מוניות השרון ומוניות שי לי – והממונה על התחבורה הציבורית מחוז מרכז במשרד התחבורה.
דלל: "אנחנו רודפים כל הזמן אחרי צורכי התחבורה, התהליכים הם ארוכים וכל מה שאנחנו עושים נמצא בפיגור. הרב שיח נועד לשמוע אתכם את הצרכים שלכם, לאפיין אותם ולשמש לכם שופר".
ההתפתחות הצפויה בעיר ב-20 השנים הבאות מחייבת תכנון מקיף בפיתוח תשתיות, כבישים, מחלפים ותחבורה ציבורית. בין הפרויקטים המתכוננים הסעת המונים BRT ומתיחת הפנים של הרחובות בהן תעבור, שיקוע צומת פולג, הקמת תחנת רכבת ספיר, הקמת שבילי אופניים, פתיחת מחלף איינשטיין, סלילת כביש עוקף חבצלת ועוד. מה שעניין בעיקר את התושבים הם קווי ההסעה הציבורית בתוך העיר אל הרכבת, אל השכונות ואל מוקדי התעסוקה והבריאות בערים סמוכות.
תושבי רמת פולג ביקשו הוספת קווים מהשכונה אל מרכז העיר ומחוץ לנתניה. בקריית השרון ביקשו שהתחבורה הציבורית למוקדי התעסוקה מחוץ לנתניה תעבור בשכונה. נציג משרד התחבורה, אסי סוזנה, הסביר שהמשרד מקדם רשת חדשה בעיר שתענה על הצרכים הללו וגם קווים שיחלו לעבוד במוצאי שבת יעלו לאישור. תושבת שכונת נת-600 התלוננה שהשכונה מנותקת מתחבורה ציבורית. באגמים ביקשו שתחבורה ציבורית תיכנס לשכונה במעגל החיצוני שלה. בצפון העיר התלוננו שאין קווי הסעה ציבורית המחברים את שכונות הרצף. נציג שכונת עין התכלת אמר שאין תחבורה ציבורית מסודרת מהשכונה לדרום.