fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אתר האשפה יהפוך לשכונה יוקרתית

פרויקט "חזית הים הדרומית" בנתניה יוצא לדרך. בעוד שנה וחצי יושלמו כל עבודות פינוי אתר האשפה הגדול בסמוך לשדרות בן גוריון. בשטח ייבנו 2000 יחידות דיור, 1100 חדרי מלון ו-9000 מ"ר למסחר
פינוי המזבלה
פינוי המזבלה (צילום: רותי ברמן)

אתר האשפה בשדרות בן גוריון מול שכונת גלי ים יפונה בהחלטה לאומית.  על השטח המיועד למגורים ייבנו בנייני יוקרה. מדובר בבשורה לעיר נתניה. המדינה הכריזה על האתר לפינוי אשפה כפרויקט לאומי ולפיכך היא תתקצב את עבודות הפינוי בו, כך נודע מסיכום שנערך בין ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו והמשרד להגנת הסביבה.

בעקבות ההחלטה, יפונו מאתר האשפה העירוני 700 אלף מ"ק אשפה, מתוך שני מיליון מ"ק הנמצאים בו. הפינוי נעשה במימון המדינה בעלות של 220 מיליון שקלים. הפעם מתמקדות העבודות בחלקו הצפוני של אתר הפסולת המשתרע על פני 100 דונם. והן ימשכו 15 חודשים.

פינוי המזבלה
שילוב של מגורים ותיירות. פינוי המזבלה סמוך לגלי ים (צילום: רותי ברמן)

"עם השלמת עבודות הפינוי תוכל העירייה להוציא לדרך את תוכנית הבנייה היוקרתית שזכתה לכינוי "חזית הים הדרומית", שעיקרה: הקמת שכונה חדשה על שטח של 765 דונם שבה מתוכננים 2000 יח"ד, 1100 חדרי מלון על שפת הים ו- 9.000 מ"ר מסחר, מה שאומר שילוב של מגורים ותיירות, תוך חיזוק הקשר של העיר אל הים". כך מסביר השבוע מהנדס עיריית נתניה פול ויטל לאחר.

הפרויקט הוכר כאחד הפרויקטים הסביבתיים החשובים באגן הים התיכון על ידי האיחוד האירופי.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות