fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אם אריק זאבי יהפוך למתאבק, בישראל זה יתקבל בבוז"

"גם ספורט וגם משחק". ליאור ברוקס במופע (צילום: כריסטופר גרדין)
"גם ספורט וגם משחק". ליאור ברוקס במופע (צילום: כריסטופר גרדין)

בקיץ 2012 החל ליאור ברוקס, בן 27 מנתניה, להשתתף במופעי היאבקות ברחבי הארץ מול מאות אנשים ברחבי הארץ מחיפה ועד תל אביב וגם במגזר הערבי, בטירה ומג'דל כרום.

"היאבקות מקצועית הוא ענף שמשלב ספורט ובידור, התיאור הכי הולם לענף הוא למעשה 'ספורט תיאטרלי'", אומר ברוקס, "אחרי שנתיים של אימונים והופעות, בקיץ 2014 נסעתי לאנגליה להתאמן בבית הספר של דני קולינס, מתאבק אגדי באירופה שזכה שעבד בליגת WWE. למדתי והשתפרתי ומשם התחלתי להופיע ברחבי אירופה".

בשנתיים האחרונות משתתף ברוקס בתחרויות ברחבי אירופה וגורף הצלחות. בין השאר השתתף בגביע הארדקור הרוסי היוקרתי במוסקבה מול כאלף מעריצים, בתחרויות בסקנדינביה, לוזאן ומינכן ועד לקרב על האליפות המשנית של הליגה הבכירה בהולנד שהתקיימה באיינדוהבן.

"בקיץ 2015 נערך בנתניה מופע שבו השתתף אלוף ה-WWE לשעבר, בריאן קנדריק, כוכב בינלאומי שהופיע בכל העולם וצבר לעצמו שם של מתאבק על. בסיום מופע, קנדריק הזמין אותי להתאמן בבית הספר שלו המפורסם שלו בלוס אנג'לס. הוא אמר שיש לי פוטנציאל וכמובן שנעניתי להצעה שלו. שנה אחר כך כבר התאמנתי אצלו, למדתי טכניקות חדשות והשתתפתי במספר מופעים בארה"ב".

עם הידע והניסיון הרב שרכש בחו"ל, החליט ברוקס לחזור לארץ ולנסות לפתח את הענף בנתניה. "לצערי הענף הזה אף פעם לא זכה לפופולריות יציבה בארץ. בשנות ה-60 וה-70 הרב רפאל הלפרין הפיק מופעי היאבקות שזכו להצלחה, ומאז לא הייתה עדנה להיאבקות המקצועית. בארץ תמיד הסתכלו בשדות זרים. בשנות ה-80 מפיקים ישראלים הביאו לארץ את האחים ואן אריק. בשנות ה-90 הביאו כוכבי ה-WWF לסיבוב הופעות ומילאו את יד אליהו ב-10,000 צופים יותר מפעם אחת. בעיניי זה מוכיח שתמיד הייתה ותמיד תהיה לקהל הישראלי חיבה לענף הזה. פשוט הגרסה הישראלית עדיין לא קיבלה את הבמה".

"גם ספורט וגם משחק". ליאור ברוקס במופע (צילום: כריסטופר גרדין)

 חוג להיאבקות מקצועית

ברוקס רוצה שההיאבקות המקצועית הישראלית, המוכרת כרסלינג בידורי, תצליח למלא אולמות בדיוק כפי שרפאל הלפרין הצליח לעשות בעבר. ביחד עם שותף הוא מנסה בימים אלה לפתוח חוג להיאבקות מקצועית בנתניה ברחוב דוד פנקס 40 באזור התעשייה הישן במתחם MMA Israel. "השאיפה היא להביא להמונים את הגרסה הישראלית של הענף הזה".

אתה רוצה שההיאבקות תעמוד בשורה אחת עם הג'ודו?

"מעולם לא התעניינתי בג'ודו, אבל יש לי עניין באומנויות לחימה אחרות. העולמות האלה די חופפים אחד לשני. לצערי הרב, בארץ פשוט לא מודעים לכך ויש סוג של חוסר הבנה ובידע ואפילו קצת אנטי להיאבקות המקצועית כי היא מבוימת. במדינות אחרות זה מקובל ומבינים שמדובר בענף ספורט בידורי. קהל בא ונהנה ממופע ייחודי. בהולנד למשל ויליאם רוסקה, שזכה בשתי מדליות זהב בג'ודו באולימפיאדה ב-1972, הפך מאוחר יותר למתאבק מקצועי מוצלח. בארץ דבר כזה נראה על גבול הבלתי אפשרי. אם נניח אריק זאבי יעשה מעבר כזה, בישראל זה אולי יתקבל בסוג של בוז כי יש חוסר הבנה בסיסי מה זה היאבקות מקצועית".

איך הגעת להיאבקות?

"כשהייתי נער עסקתי מעט בכדורגל ואגרוף חובבני, אך משום מה תמיד חשבתי על היאבקות מקצועית. אולי בגלל שמדובר בענף שמשלב גם ספורט וגם משחק. תמיד חיפשתי שילוב בין השניים – להציג אתלטיות וגם לבדר. זה כנראה הענף היחיד שמאפשר את זה".

למי זה מתאים?

"לכולם: ילדים, נוער ומבוגרים כאחד. מדובר בענף ייחודי שמשלב ספורט, משחק ואלתור. זה ספורט שבונה ביטחון עצמי, משמעת וכושר גופני. מה שצריך כדי להיות מתאבק טוב הוא דבקות במטרה, עמידה ביעדים, כושר גופני טוב, מראה משכנע, כוח סיבולת וכריזמה גדולה מהחיים".

אפשר להתפרנס מהיאבקות?

"כיום זה קשה. רק במספר מאוד מצומצם של ליגות בכירות ניתן להתפרנס באופן ראוי. כיום יש רק עשר ליגות בכירות בארצות הברית, יפן, מקסיקו ואירופה שמספקות שכר ראוי למתאבקים מקצועיים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות