fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אל תקראו לי פיליפינית"

לילי צפריר מבת חפר עלתה לארץ מהודו לפני 17 שנה, בקבוצה הראשונה של בני מנשה שהגיעו לגוש קטיף. היא אולי לא נראית כמו צברית מצויה, אבל היא הכי ישראלית שיש. כשתאכלו את החומוס שבעלה מכין, תבינו בדיוק למה
משפחת צפריר (צילום: פרטי)
משפחת צפריר (צילום: פרטי)

 

"למה לקרוא לי פיליפינית? פשוט תשאלו מאיפה אני. התגיירתי, אני יהודייה, גדלתי פה ואני רוצה להרגיש כמו כולם", כך אומרת לילי צפריר, בת לקהילת בני מנשה, שעלתה עם הוריה ממניפור שבהודו על גבול בורמה לפני 17 שנים. היום היא כבר לא כועסת ואפילו מבינה אותנו: "למרות שאני יודעת שזה לא יקרה, כי תמיד אהיה שונה, את הזלזול הזה אני לא מקבלת".

 

קובי ולילי צפריר (צילום: רותי ברמן)
קובי ולילי צפריר (צילום: רותי ברמן)

לפני שמונה חודשים פתחו לילי ובעלה, קובי צפריר, תושבי בת חפר, את "חומוס בר" – חומוסייה שמציעה את כל סוגי החומוס, פול פלאפל ועוד – בקומה השנייה בקניון אם הדרך.

אהבה בקריית ארבע

קובי ולילי, בני 33, הם הורים לשניים – נועם בן 6 ושלו בן 3. קובי, רואה חשבון במקצועו, קיבל הצעה להפעיל את המקום באותו עובד כחומוסייה: "נכנסתי לכאן עם מתכון החומוס שאני אוהב ומכין לבד. אני עושה עכשיו בדיוק את מה שאני אוהב, אבל החלום שלי הוא לסיים את התוכנה לעסקים קטנים שאני עובד עליה במקביל".

 

 

 

 

הכתבה המלאה מחר, שישי, ב"חדשות נתניה, ובמהדורה הדיגיטלית

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות