fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אין להם ארץ אחרת

25 בני נוער יהודים מרחבי העולם עזבו השנה את הבית והמשפחה והגיעו לפנימיית אורט יד לבוביץ' בנתניה כדי ללמוד ולהתערות בחברה הישראלית במסגרת תוכנית נעל"ה. עכשיו הם זקוקים לכם כדי שיוכלו להרגיש בבית
תלמידי תוכנית נעל"ה במסע לפולין השנה (צילום: פרטי)
תלמידי תוכנית נעל"ה במסע לפולין השנה (צילום: פרטי)

לא פשוט לעלות לבד לארץ ובטח לא כשאתה בגיל ההתבגרות. בפנימיית אורט יד לבוביץ' בנתניה מופעלת תוכנית נעל"ה של משרד החינוך, שבמסגרתה עולים בני נוער מהתפוצות במסגרת חוק השבות ולומדים לקראת תעודת בגרות ישראלית. השנה הגיעו לפנימייה 25 חניכים חדשים, שהצטרפו ל-48 תלמידים שכבר לומדים בתוכנית.

מנהל הפנימייה, יוסי מיכאל, קורא למשפחות לארח את הנערים בבתיהם בסופי שבוע. "אנו מחפשים משפחות עם ילדים, רצוי בני נוער, שמקיימות ארוחת שבת,  משפחות שמטיילות בארץ ומוכנות להנחיל את הישראליות היפה לבני הנוער. מדובר בשבע שבתות בשנה לפחות או שבת אחת בחודש, והכל לפי הקשר והנכונות של המשפחה. במהלך הזמן הקשרים מתהדקים והנערים מרגישים כמו בבית. פרויקט נעל"ה הוא ציוני במהותו. 80 אחוז מבני הנוער שעולים במסגרתו מתגייסים לצה"ל ו~85 אחוז נשארים בארץ לאחר הצבא. מתוך 17 חניכי י"ב 16 התגייסו והתאזרחו ורק תלמידה אחת חוזרת לביתה מאחר שאמה חולה. נתון לא פחות חשוב – 65 אחוז מבני הנוער העלו אחריהם את משפחותיהם".

פגישת מחזור. תמי קרני עם אמיל וגליה חאנון וילדיהם (צילום: פרטי)
פגישת מחזור. תמי קרני עם אמיל וגליה חאנון וילדיהם (צילום: פרטי)

 

תמי קרני מהדר עם הייתה מורה בהדסים ובמשך השנים אירחה בביתה בני נוער של נעל"ה שעלו מרוסיה ואוקראינה. "נהגתי לארח ארבעה בני נוער באופן קבוע, והם השתלבו מצוין עם חמשת הילדים הפרטיים שלי שהיו בערך בגילם.  זה התחיל בבית הספר, כשראיתי שהילדים האלה רוצים ללמוד ולדעת עוד ועוד. רציתי שיילכו לקונצרטים ואופרות מצד אחד ולטיולי ג'יפים מצד שני. רציתי שיכירו את הארץ בדיוק כמו הילדים שלי. כולם התגייסו לצה"ל והקשר נשמר. שלחתי להם חבילות, הייתי המשפחה שלהם בסיום קורס, וזה ריגש אותם מאוד. הם היו מגיעים אלינו בחופשות מהצבא בדיוק כמו הילדים שלנו. אדי למשל התקשר בחצות משירות צבאי בעזה כי רצה רק לדבר איתי. אמיל אמר שאם לא הייתי מגיעה לסיום קורס קצינים שלו, הוא היה לבד. הייתי איתם בהשבעה בכותל, בסיום מסע כומתה, כמו ממש משפחה לכל דבר. ויש תמורה לאגרה".

הכתבה המלאה ביום שישי ב"חדשות נתניה" ובמהדורה הדיגיטלית

 


אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות