fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושר שינוי ייעוד חורשת האלונים

תהפוך ליער קהילתי. מדובר בריאה הירוקה היחידה שנשארה בנתניה. העירייה הבטיחה כי תשמור על ערכי הטבע
שלולית החורף בחורשת הסרג'נטים (צילום רן אליהו)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה השבוע את הפיכתה של חורשת האלונים- הסרג'נטים בנתניה ל"יער קהילתי". מדובר בתפישה חדשה שנועדה לשלב פעילויות פנאי ונופש במתחם הנהנה מערכי טבע ונוף ונמצא במרחק הליכה משכונות המגורים. חורשת הסר'גנטים היא אחת הריאות הירוקות החשובות במזרח נתניה המשתרעת על פני 220 דונם.

שלולית החורף בחורשת הסרג'נטים (צילום רן אליהו)

ראש העירייה מרים פיירברג-איכר: "נתניה הינה אחת הערים הבודדות בארץ שנהנית מערכי טבע ונוף בלב מתחם אורבני. העירייה משקיעה משאבים רבים בטיפוח שמורות הטבע והריאות הירוקות שלה, כחלק מן המדיניות הסביבתית לפיתוח בר קיימא ומתוך אמונה כי הקשר לערכי טבע ונוף, הינו נדבך חשוב באיכות החיים של התושבים בעיר. לא בכדי זכתה נתניה באות החברה להגנת הטבע לשנת 2012 על פעילותה למען שמירת סביבה וטבע בישראל."

התוכנית הוכנה על פי הוראות תמ"א 22 ובשיתוף מלא עם קק"ל, החברה להגנת הטבע ותושבי קריית השרון, כאשר לדברי מהנדס העיר, אינג' פול ויטל, כל תהליך הפיתוח, שנערך לרווחת תושבי השכונה והעיר, נעשה באופן האחראי והמקצועי ביותר תוך שמירה על ערכי הטבע והסביבה. מטרת התכנית היא שהיער הנמצא בלב שכונת קריית השרון ישמש כ"יער קהילתי", אתר בילוי בטבע וכן אתר להנחלת ערכי הטבע הייחודיים לקהילה הסובבת.

לתוכנית הוכן סקר אקולוגי על ידי ד"ר רון פרומקין אשר זיהה את ערכי הטבע הייחודיים מחד ואת האזורים הניתנים לפיתוח מאידך. על פי הסקר, הוכן "נספח נוהלי תחזוקה" שקבע הנחיות גידור, נוהלים לפעילות, מבנים, תאורה, כללי התנהגות ותחזוקה ועוד. זה המקום להדגיש כי על פי המלצותיו שוקמה בחורשה שלולית החורף ההיסטורית. כמו כן כוללת התוכנית "נספח פיתוח" המציג שבילים קיימים ומתקנים קיימים וכן כולל מרחבים למיקום פונקציות במקומות שאינם בעלי ערכי טבע.
על פי הפרוגרמה יכלול המקום פינות ישיבה, מתקני חבלים, מבוך, מתקני כושר, ברזיות וכן מבני שירותים ומרכז מבקרים, בהתאם לכל התקנים הנדרשים.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות