fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: חצי מיליון שקלים בתוך חמש שנים

עליית המחירים בין השנים 2011 ל-2012 אמנם היתה רגועה, אבל בחמש השנים האחרונות דירות יד ראשונה ושנייה המחירים בחדרה ובפרדס חנה-כרכור לא הפסיקו להאמיר. כך, למשל, מי שהחזיק בדירה בת 4 חדרים פרדס חנה ב-2007 גילה בשנה החולפת שמחירה ב-119 אלף שקלים
שכונת הפארק בחדרה (צילום: יח"צ)
שכונת הפארק בחדרה

בשנת 2012 נרכשו יותר מ-1000 דירות בחדרה, כמחציתן דירות חדשות. מחיר דירה ממוצעת בעיר עומד כיום על כמעט 1.2 מיליון שקלים, לעומת זאת דירה יד שנייה שמחירה כ-750 אלף שקלים. מחיר ממוצע של דירה בעיר עומד על כ-930 אלף שקלים, כך עולה מניתוח כלכלי שערכה ד"ר רינה דגני, מתכננת ערים ומנכ"ל גיאוקרטוגרפיה.

חדרה נמצאת במעגל השלישי סביב תל אביב במיקום אטרקטיבי: פחות משעה נסיעה מתל אביב או מחיפה ברכב או ברכבת. חדרה היתה יכולה להתפתח מוקדם יותר, אולם את הפיתוח הגדול במרכז הארץ קלטו נתניה בצפון ובאר יעקב בדרום. ד"ר דגני סבורה כי דווקא לחדרה היו סיכויים טובים יותר להתפתחות מהירה בהשוואה לבאר יעקב, כיוון שהיא נמצאת במחצית הדרך בין תל אביב וחיפה והקהל שלה יכול להגיע הן מכיוון תל אביב והן מכיוון חיפה. "חדרה מתחילה להתפתח מאוד הן מבחינת שכונות מגורים והן בפעילות מסחרי, אבל היא עדיין לא נתפסת כאלטרנטיבה מובהקת לזוגות צעירים שמחפשים לרכוש דירה חדשה",

אומרת ד"ר דגני, "להערכתנו, ככל שיאמירו מחירי הדירות, חדרה תתקרב למטרופולין תל אביב ויותר רוכשי דירות יפנו לרכוש בעיר דירה. מחירי הדירות בעיר אטרקטיביים לכלל האוכלוסיות שבשוק הדיור – זוגות צעירים שיהדקו את החגורה יוכלו לממן את רכישת הדירה, משפרי הדיור יכולים לממש נכס קיים ולשדרג את מעמד המגורים שלהם ומשקיעים שבנק ישראל הטיל עליהם מגבלות בקבלת מימון, יכולים לממן את הדירה בשיעורי מימון נמוכים יחסית. הדבר אמור גם לדירות חדשות ובטח לגבי דירות יד שנייה".

"סיבוב מחירים"

לפי החטיבה הכלכלית של גיאוקרטוגרפיה, מחיר ממוצע של מ"ר בדירה חדשה בעיר עומד על כ-10,600 שקלים, נמוך בכ-60 אחוזים לעומת כפר סבא וכמעט ב-90 אחוזים בהרצליה. ביחס לשכנותיה הקרובות, המחיר הממוצע של דירה בחדרה מעט יותר גבוה מחיפה, אבל נמוך ביחס לפרדס חנה~כרכור. ביישובים שנמצאים במעמד חברתי כלכלי גבוה יותר או קרובים יותר למטרופולין, רמת המחירים גבוהה בכ-34-35 אחוזים.

דירות ארבעה חדרים נחשבות לפופולריות ברמת הביקוש וההיצע. הנתונים מראים כי הזינוק במחירי דירות ארבעה חדרים היה משמעותי ביותר בהפרש של יותר מ-25 אחוזים.

אתר האינטרנט מדלן שהוקם על ידי מהנדסים בוגרי הטכניון ומגיש מידע בתחומי דיור, חינוך וכלכלה, ערך יחד עם "חדשות חדרה" השוואה בין פרדס חנה-כרכור לחדרה במחירי הדירות. שני היישובים נמצאים בפריחה נדל"נית, ואתר מדלן מצביע על מגמה של "סיבוב מחירים".

בחדרה, למשל, בדצמבר 2009 נקנתה דירה בת 4 חדרים בקומה שביעית ברחוב החסידה במחיר של 605 אלף שקלים. כשלוש שנים לאחר מכן, בספטמבר 2012, נמכרה אותה הדירה ב-755 אלף שקלים, בתשואה של 25 אחוזים. סיבוב קנייה ומכירה בפרדס חנה-כרכור מעלה תוצאה דומה: במרץ 2011 נקנתה דירה בת 4 חדרים בקומה שנייה ברחוב שדרות הציונות במחיר של 550 אלף שקלים. שנה וחצי לאחר מכן, בספטמבר 2012, נמכרה הדירה ב~669 אלף שקלים, בתשואה של 21 אחוזים.

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בפרויקט הנדל"ן של חדשות חדרה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות