fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנה בהמתנה

בית המשפט קבע: צו עיכוב ל-30 יום להריסת שתי מסעדות בחוף גבעת אולגה. בעלי המסעדות מתכוננים לערעור
חוף אולגה
חוף אולגה (צילום: איילת קדם)

בית משפט השלום בחיפה הוציא ביום שלישי צו עיכוב ביצוע למשך 30 יום להריסת שתי מסעדות בחוף גבעת אולגה. הצו ניתן לאחר שבית המשפט דחה בשבוע שעבר את בקשת בעליהן של שתי המסעדות, דבורה ג'רבי ודוד מלכה, לבטל את צו ההריסה שהוציא המשרד לאיכות הסביבה, בשל הפגיעה בחי ובצומח. זאת בשל קרבתן לקו המים, שהיא מעל המותר לפי חוק: 30 ו-50 מטרים מקו החוף, כאשר החוק קובע מרחק של 100 מטרים ומעלה.

בפסק הדין שניתן בשבוע שעבר ציין השופט שמעון שר כי בקשת בעלי המסעדות זהה לבקשתו של בעל מסעדה שלישי שמסעדתו נמצאת על החוף, יצחק מלכה, שנדחתה על ידי השופטת תמר נאות-פרי ביולי השנה. לדבריו, הוא ציפה כי העותרים ימשכו את בקשתם לאחר מתן פסק הדין של נאות-פרי, אולם הם לא עשו זאת. לטענת המבקשים לפיה המסעדות פועלות מכוחם של הסכמים עם העירייה ובעידודה, השיב השופט כי ניתנו לשניים אישורים זמניים ותקופתיים בלבד. כמו כן נקבע כי מסעדת דודו על החוף של מלכה פעלה ללא אישורים וצברה חובות ארנונה וחשמל וכעת נדון הדבר בבית המשפט.

לדברי ראש אגף ים וחופים במשרד להגנת הסביבה, רני עמיר, משרדו נכנס לתמונה בעניין המסעדות לפני כשנה וחצי. בעקבות הקמת צוות מיוחד בפרקליטות המדינה, שמטרתו לאכוף את החוף תוך שילוב גורמי אכיפה שונים כמו המשרד להגנת הסביבה והמשטרה.

חוף אולגה
בדרך למחוזי. המסעדה על החוף (צילום: איילת קדם)

מלכה, שבקשתו נדחתה על ידי השופטת תמר נאות-פרי, הגיש לפני כחודש ערעור לבית המשפט העליון וזה טרם נדון. בקרוב מתכוונת להגיש גם עו"ד איילה סגל, המייצגת את שני בעלי המסעדות להן ניתן הצו, ערעור לבית המשפט המחוזי. נראה כי עוד רחוקה הדרך לסיום פרשה זו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות