fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

120 אקליפטוסים בסכנת כריתה

חברת נתיבי ישראל סוללת נתיב שלישי בכביש 2 בין נתניה לחבצלת השרון. תושבי מושב גבעת שפירא יצאו להפגין. מהחברה נמסר בתגובה: "חברת נתיבי ישראל קיבלה לפני כחודש מקק"ל, אישור לכריתת עצים, יחד עם זאת, עדיין מתנהל דיון באשר למיקום ומספר העצים שיכרתו"
מפגינים על כבוד העצים. תושבי מושב גבעת שפירא (צילום: אבי קלפפר)
מפגינים על כבוד העצים. תושבי מושב גבעת שפירא (צילום: אבי קלפפר)

הפגנה רבת משתתפים התקיימה בסוף השבוע בגבעת שפירא נגד הכוונה לעקור 120 עצי אקליפטוסים, בני יותר מ-60 שנה סמוך למושב. נתיבי ישראל- מע"צ עובדים בימים אלה באינטנסיביות על סלילת נתיב שלישי בכביש 2 בקטע בין נתניה לחבצלת השרון ובמהלכם צפויים להיכרת העצים הוותיקים.

תושבי המושב שחלק מבתיהם מוצלים על ידי האקליפטוסים במשך עשרות שנים אמרו כי העצים מסמלים את נוף ילדותם. ההפגנה התקיימה בכביש 2 מול עבודות הפיתוח במקום.

מפגינים על כבוד העצים. תושבי מושב גבעת שפירא (צילום: אבי קלפפר)
מפגינים על כבוד העצים. תושבי מושב גבעת שפירא (צילום: אבי קלפפר)

"לא נראה שנתיבי ישראל עושים מאמצים לשמר את העצים. מצאתי סיכומי ישיבות שלנו עם מע"צ בהם הם התחייבו לא להוריד את העצים. שלוש פעמים ישבנו איתם והם הבטיחו לעשות קיר אקוסטי וקיר תומך לעצים. היום הם אומרים שאין אפשרות. כל ההסברים שלהם היום נגועים בחוסר רצון להשקיע מאמץ תכנוני וכספי כדי להציל את העצים. ומה שחשוב עוד יותר הוא שהועדה לתכנון עומדת לתת החלטה היכן יעבור הכביש המהיר 20 בעל ארבעה נתיבים. ואם יחליטו שיהיה לאורך מסילת הרכבת הרי שהמסלול השלישי בכביש 2 הוא מיותר וגם עצים לא כבר יהיו.

"שורת העצים מהווה היום לבתי המגורים שלנו מחסום טבעי המשמש הגנה אקוסטית, מזיהום ורעש הנובעים מהקרבה לכביש ארצי בעל עומסי תחבורה שרק ילכו ויעלו", כך אומר אומר אשר נאמן יו"ר ועד גבעת שפירא.

בתגובה נמסר מחברת נתיבי ישראל: "חברת נתיבי ישראל קיבלה לפני כחודש מקק"ל, אישור לכריתת עצים, במסגרת הפרויקט החשוב- הרחבת כביש 2 בין נתניה לחבצלת. יחד עם זאת, עדיין מתנהל דיון באשר למיקום ומספר העצים שיכרתו.

"בתאריך 06.12.12 נערך סיור בשטח, בהשתתפות נציגי חברת נתיבי ישראל, קק"ל והתושבים, שבמהלכו שמעה חברת נתיבי ישראל את טענות התושבים וקק"ל והציגה בפניהם את כל החלופות שנבחנו. החברה הציגה את החלופה האופטימלית והבטיחותית ביותר אשר במסגרתה הפגיעה בעצים תהיה מינימלית. נכון להיום, חברת נתיבי ישראל ממתינה להתייחסותה של קק"ל בנושא החלופה שהוצגה בפניהם.

"חברת נתיבי ישראל רואה חשיבות רבה בשמירה על הטבע ואינה כורתת עצים שלא לצורך. החברה מעסיקה את אדריכלי הנוף והאגרונומים הטובים ביותר בישראל, לצורך קבלת החלטות מסוג זה. יתרה מכך, החברה נוטעת עצים רבים, בשיעור שהוא מעל ומעבר לאלו שנכרתים".

הכתבה המלאה תפורסם בסוף השבוע ב "חדשות נתניה" 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות