fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לי קורזיץ רכשה בכבוד את מקומה בפנתאון הגלישה העולמי"

כך מספרים חברי מועדון השיט מכמורת שמחכים שהשייטת מהמושב שתחזור הביתה מברזיל עם מדליית זהב ביד. מועדון מכמורת הפך לשם דבר בענף השיט, חמישה אלופי הארץ יצאו מהמועדון
מועדון השיט מכמורת ( צילום: באדיבות מועדון מכמורת)

השייטת לי קורזיץ תחגוג בעוד שבועיים את יום הולדתה ה- 29. אין מתנה יפה יותר בשבילה מאשר המדליה מזהב אותה השיגה בשבוע שעבר באליפות העולם בגלישת רוח בבוזיוס שבברזיל. קורזיץ גולשת על הניל פרייד, שזכתה בהישגים בולטים בתחרויות גלישה בינלאומיות, והיא אלופת העולם בגלישת רוח לשנים 2003, 2011, 2012 ו-2013.

קורזיץ תושבת מכמורת היא בתם של מיכל וששון. אביה גולש גלים ומציל, אמה שחיינית.  קורזיץ החלה לעסוק בגלישה כשהייתה בת שמונה, אז הצטרפה למועדון השיט מכמורת המכשיר את ילדי עמק חפר בגלישה ובשיט. בגיל 19, הייתה לגולשת הצעירה ביותר שזכתה בתואר אלופת העולם. לאחר הזכייה בשנת 2003 התברגה קורזיץ לסגל האולימפי הישראלי.


על קורזיץ שהיא בפעם השלישית ברציפות אלופת העולם, אמר מאמנה חבר המועדון בן פינקלשטין: "היא הספורטאית הישראלית הגדולה ביותר בכל הזמנים". ואכן קורזיץ זכתה שלוש פעמים ברציפות בתואר אלופת העולם. אבל יש בה מעבר לניצחון האישי בים אישיות ספורטיבית מפרגנת וצנועה. לי היא מודל חיקוי לחניכי מועדון השייט של מושב מכמורת.

לי קורזיץ וראש המועצה רמי אידן (צילום: עצמי)

המועדון שוכן במעגן של מושב מכמורת הוציא לאליפות העולם בברזיל עוד שני מתחרים: נמרוד משיח ואמיר גלילי ואת המאמנים בן פינקלשטיין ותום קורזיץ. בנוסף לקורזיץ ומשיח יש עוד חמישה נבחרי אלופי השיט בארץ ממועדון מכמורת: עמית ענבר, יאיר סוארי, חמי ישראל, אמיר קניפל, רן ענבר.

חברי מועדון השייט, החניכים, מנכ"ל המועדון זאב גלאובר וסגנו רון יפה גאים היום יותר מתמיד.  יפה: "לי חוזרת הביתה עם זהב. היא רכשה בכבוד גדול את מקומה בפנתאון העולמי בגלישה. היא האשה השלישית בעולם הנושאת ארבע מדליות זהב והשנייה בעולם שיש לה יותר משתי מדליות ברציפות. היא הביאה כבוד גדול למדינת ישראל. יש אנשים שחושבים שההישגים האלה באים בקלות, לא כך המצב. הם לא באים בקלות לא למתחרים ולא למארגנים שלהם".

הכתבה המורחבת על מועדון מכמורת תפורסם ביום שישי ב"חדשות נתניה" 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות