fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעל המזנון שוב פלש אך פונה

סככה ושולחנות שהוצבו כחלק ממזנון שהורחב בניגוד לחוק על חשבון אדמות מדינה בחורשת לימור, השוכנת בכניסה לעתלית, פונו בפעולת אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל. זו הפעם השלישית שבעל המזנון פולש כך
הפולש הסדרתי פונה (צילום: מנהל מקרקעי ישראל)
הפולש הסדרתי פונה (צילום: מנהל מקרקעי ישראל)

מפקחי רשות מקרקעי ישראל, בליווי שוטרי תחנת טירת הכרמל, פינו השבוע סככה ושולחנות אשר שימשו כחלק ממזנון נייד, שהורחב ללא היתר, תוך כדי פלישה לאדמות מדינה בחורשת לימור בכניסה לעתלית. מסיג הגבול הקים סמוך למזנון סככה על אדמות המדינה, בה הציב שולחנות וכסאות במטרה להרחיב את המזנון הנייד ולהופכו לקבוע וכל זאת ללא היתר ובניגוד לחוק.

מהרשות נמסר כי האיש  פלש שלוש פעמים בעבר לאותו שטח בו הוא מפעיל מזנון נייד. לאחרונה, במהלך אחת הפעילויות השוטפות שעורכים מפקחי רשות מקרקעי ישראל לניתור עבירות קרקע ובנייה, הם זיהו כי המזנון שוב פולש לאדמת המדינה בשטח של 25 מ"ר. מפקחי הרשות הזהירו את המסיג כי הצבת הסככה והשולחנות מהווה הפרה של ההיתר שניתן לו בבית המשפט וכי מדובר בעבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל, ואם לא יתפנה מרצונו יוגשו נגדו אף תביעות כספיות להחזר דמי השימוש ועלויות הפינוי הנגרמות לקופת המדינה.

הפולש הסדרתי פונה (צילום: מנהל מקרקעי ישראל)
הפולש הסדרתי פונה (צילום: מנהל מקרקעי ישראל)

לאחר שהפולש לא נשמע לאזהרות המפקחים, פעלה רשות מקרקעי ישראל והוציאה צו סילוק לפינוי הסככה והשולחנות הקבועים שהציב הפולש בקרקעות המדינה. השבוע כאמור, הגיעו מפקחי הרשות למקום, הרסו את הסככה, פינו את השולחנות והשיבו את הקרקע לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי. כעת יחל ברשות, בסיוע פרקליטות המדינה, הליך היערכות פנימי במטרה לגבש נגד הפולש תביעה על החזר העלויות שנגרמו למדינה בעקבות פלישתו, לרבות שכר המפקחים והשוטרים ועלויות הציוד ההנדסי ששימש לפינוי הפלישה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות