fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחיו של הנדרס הציע אפליקציה לסימון רוכבי אופניים

שי רודריג, אחיו של חגי רודריג מקיסריה אשר נדרס בזמן שרכב על אופניו בכביש 4, פנה לווייז עם הצעה להכניס לאפליקציה סימון של רוכבי אופניים
לזכרו. חגי רודריג (תמונה באדיבות המשפחה)
לזכרו. חגי רודריג (תמונה באדיבות המשפחה)

שי רודריג, אחיו של הטריאתלט חגי רודריג מקיסריה, אשר נהרג לפני כתשעה חודשים בעת שרכב על אופניו לטובת אימון רכיבה, פנה לווייז והציע להם להכניס לאפליקציה סימון לרוכבי אופניים.

פנייתו של רודריג לווייז נעשתה לפני כשלושה שבועות דרך תיבת ההצעות של האפליקציה. לדבריו, תוך מספר ימים הצעתו צברה 43,000 תמיכות של משתמשים באפליקציה. הצעתו היא כי כל רוכב אופניים, עוד בטרם תחילת הרכיבה, יזדהה, דבר שיוביל לסימונו באפליקציה. מטרת ההצעה הינה להעביר לנהגים התראה כי בשולי הכביש בסביבתם ישנו רוכב אופניים, דבר שלדבריו של רודריג יכול לנסות להפחית את סכנת החיים של הרוכבים.

 

לזכרו. חגי רודריג (תמונה באדיבות המשפחה)
לזכרו. חגי רודריג (תמונה באדיבות המשפחה)

רודריג מספר כי בהמשך להצעתו קיבל בשבוע שעבר שיחת טלפון מאחד הבכירים בחברת וויז אשר לדבריו הסביר לו כי האפליקציה אינה בנויה להתריע על מפגעים בתזוזה וכי לחברה ישנה בעייתיות בעניין נושא פרטיות המשתמשים.

לדבריו של רודריג, הבכיר עוד אמר לו בשיחתם כי בווייז מוכנים לשקול אופציה לגבי התראה כללית לרוכבי אופניים בקטעי דרך מסוימים ובשעות מסוימות.

רודריג מספר כי הרעיון עלה במוחו תוך כדי נהיגה ברכב, בדרך למשרד, בזמן שאפליקציית הווייז דלקה, בעת שהאזין לראיון בגלי צה"ל בין אילנה דיין לדנית חשין, אלמנתו של שניאור חשין, אשר נהרג בתאונה דומה לזו של אחיו.

הוא מספר שחשין התראיינה לרדיו במסגרת קמפיין בו היא יצאה יחד עם בני משפחתה, שים לב לרוכב, אשר מטרתו להעלות בקרב נהגים את המודעות לרוכבים ולחנך את הציבור לבטיחות וזהירות בדרכים.

רודריג אומר: "בפן האישי שלי, כל מעבר ליד רוכב אופניים בכביש מעלה מחשבות ותהיות, זה דבר שמלווה אותנו, המשפחה, יום יום, כל הזמן. ברור לי שרוכבי האופניים הינם אנשים אחראיים ורובם גם בעלי משפחות אשר לא בוחרים לסכן את עצמם בצורה בלתי אחראית ומשתמשים בכל אביזר ואמצעי דרך אשר יכול לסייע להם להפחית את הסכנה אשר עומדת בפניהם בשולי הכביש. הפנייה שלי לווייז הייתה, בין היתר, במטרה לנסות להעלות את המודעות לסכנות האורבות בכביש לרוכבי האופניים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות