fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לא אשכח את השבוע הזה כל החיים"

מספר ימים לפני המשחק הגורלי של הפועל באר שבע, איבד גיל לבנוני, תושב צרופה ויועץ התקשורת של הבעלים אלונה ברקת, את אביו. למרות האבל ובתמיכה גורפת של משפחתו, הוא החליט לנסוע למשחק ולהיות שותף בניצחון שריגש מדינה שלמה. "בגול השני הרגשתי שזה גדול עליי ויצאתי לחמש דקות מהמגרש. בגול האחרון הייתה איזושהי התפרקות"
האלופים. אלונה ברקת וגיל לבנוני (צילום: באדיבות גיל לבנוני)

 

בשבת האחרונה ריגשה קבוצת הפועל באר שבע מדינה שלמה עד דמעות כשזכתה באליפות המדינה בכדורגל, לראשונה זה 40 שנה. זה קרה ביום שבת, כשהקבוצה ניצחה את קבוצת בני סכנין 1:3. עבור גיל לבנוני, תושב צרופה, יועץ התקשורת של הקבוצה, זה היה השבוע הקוטבי בחייו: ביום שני, לפני המשחק, התבשר שאביו, יואב, נפטר במפתיע. לפני שסיים את השבעה הגיע למשחק הגורלי ולקח חלק בניצחון.

לבנוני, בן 44 ואב ל-3, הוא בעל חברה למיתוג ושיווק. "זה היה שבוע שלא אשכח כל חיי", הוא מתאר, "שבוע שהתערבבו בו בקיצוניות גדולה עצב עמוק וגדול מאוד עם שמחה. אני חושב שאני עדיין מעבד ומעכל את השבוע הזה. לא יכולתי להכיל את שני הקטבים הקיצוניים האלה".

האלופים. אלונה ברקת וגיל לבנוני (צילום: באדיבות גיל לבנוני)
האלופים. אלונה ברקת וגיל לבנוני (צילום: באדיבות גיל לבנוני)

אביו של גיל התקרב לגיל 90, והיה אדם בריא בסך הכל, בהתחשב בגילו. "ביום רביעי שלפני הפטירה, בערב יום העצמאות, הלכתי לבקר אותו", הוא מתאר. "שאלתי אותו מה שלומו, ושלומו היה טוב; אבל הסתבר שזו הייתה עלייה לצורך ירידה. בשבת היה משחק של הפועל באר שבע והתעורר לחץ, כי הפועל באר שבע הפסידה במשחק הזה, והאליפות הייתה בסכנה. ביום שני התכוננתי לישיבה בבאר שבע, ובדרך, באזור תל אביב, קיבלתי טלפון עם הבשורה שאבי נפטר. הסתובבתי וחזרתי צפונה. האנשים שאני עובד איתם בבאר שבע הגיבו באופן מדהים. בעלי הקבוצה, אלונה ברקת, אמרה: 'עזוב הכל, גש לעניינים שלך'. הסגן שלי, אלעד, השתלט מהר מאוד על העניינים, ואנשים במינהלת הליגות הבינו מיד את העניין והודיעו שהם באים לעזור בהכנת המשחק מבחינה תקשורתית. כל השחקנים התקשרו, או שלחו הודעות. אחד מהם, מאור מליקסון, אמר: 'אני מקווה שבשבת נשמח אותך בניצחון', וג'ון אוגו, שהוא שחקן זר, כתב לי 'אל תדאג, אנחנו ננצח בשביל אבא שלך'. הייתי צריך לעדכן את כל העיתונאים, שנמצאים בקשר רצוף איתי לקראת המשחק, שאני לא זמין. להלוויה ולשבעה הגיעו אלונה ברקת ואנשי הפועל באר שבע, ואפילו אנשי מכבי חיפה, שהייתי דובר של קבוצתם לפני 18 שנים. באו עוד אנשים ממקומות שאני עובד איתם, כמו איגוד ההתעמלות ואיגוד השחייה".

ואז הגיע יום שבת. במוצ"ש היה צריך לשבת שבעה, ובאותו יום התקיים המשחק המכריע של הפועל באר שבע. "הייתי צריך להחליט אם לנסוע למשחק או לבטל. הייתי בבית, ואחי הגדול אמר לי: 'אתה יכול לנסוע, אין בעיה'. גם אמא נתנה לי אור ירוק לעשות זאת. בסוף התייעצתי עם ילדיי, נועה בת ה-11, מאיה בת ה-4 ויונתן בן ה-8. יונתן אמר לי: 'אבא, אני חושב שאתה צריך לנסוע, כי סבא לימד אותך לאהוב כדורגל'. התנעתי את האוטו ונסעתי דרומה. כשאלונה ברקת ואסי רחמים ראו אותי במגרש, הם אמרו: 'אתה לא אמיתי שבאת'. מהר מאוד נכנסתי לתפקוד שם. בהתחלה היה גול לקבוצה לסכנין, ואז, כשהפועל באר שבע הפתיעה בגול, לא הייתה התפרצות של רגשות. העצב עוד אפף אותי. בגול השני הרגשתי שזה גדול עליי ויצאתי לחמש דקות מהמגרש, ובגול האחרון הייתה איזושהי התפרקות. בשריקת הסיום היה ערבוביה של עצב ושמחה, התפרצות רגשות. חזרתי לתפקד, ארגנתי ראיונות עם כל ערוצי הטלוויזיה וסידרתי הכל. אנשי הטלוויזיה אמרו 'רואים שהשמחה שלך מאופקת, הכול מעורבב'. וזה היה נכון. זה בהחלט שבוע שלא אשכח כל החיים".

כפי שציין הבן יונתן, אביו של גיל העביר לו את אהבת הכדורגל. "הוא לימד אותי את אהבת המשחק. היה איש מיוחד, ארץ ישראלי, שבאמת אהב את ארץ ישראל. הוא לחם בארגון ההגנה, היה בכלא הבריטי ונמלט ממנו, נלחם במלחמות, נפצע, הקים משפחה עם 6 ילדים, 9 נכדים ו~5 נינים, ובעיקר, העביר לנו הרבה מאוד ערכים. את כל הערכים שהנחיל לי – להיות אדם טוב, לאהוב את הארץ והמדינה – קיבלתי ממנו, וגם את האהבה הגדולה לספורט. למרות שהוא היה מאוד מבוגר, הפרידה הזאת היא קשה".

אביך ובני דורו ידעו להעריך את העובדה שיש לנו מדינה עצמאית. זה לא היה מובן מאליו עבורם.

"נכון. לפני שהתפטר מהממשלה, משה (בוגי) יעלון שלח לנו מכתב תנחומים, ובו כינה את הדור של אבא שלי 'דור הנפילים', דור של אנשים שעשו הרבה ודיברו מעט".

הניצחון של הפועל באר שבע נגע לליבו של הציבור השבוע. אנשים רבים, גם כאלה שלא מחוברים במיוחד לספורט, שמחו באמת בשמחת הקבוצה ועטפו אותה באהבה.

"נכון. זה קורה כי הפועל באר שבע ואנשיה מביאים איתם דבר עמוק יותר מעוד ניצחון או עוד הפסד. יש לנו שליחות מסוימת. אנחנו מעבירים את המסר שכל אחד יכול להצליח, גם אם הוא לא גר במרכז תל אביב. לפעמים יש תחושה שאנשים אומרים: 'אתה יכול להצליח רק אם אתה מאזור המרכז'. השליחות של אלונה ברקת אומרת שאתה יכול להצליח גם אם אתה מבאר שבע, חיפה או אשקלון".

ובכל זאת, מה הסוד שלכם?

"הסוד הוא שיש לנו דרך שכוללת ערכים מסוימים. הדרך יותר חשובה מהתוצאה, וכשאתה בא עם דרך, גם התוצאה מגיעה בסוף, ואתה מבין שכדורגל הוא הרבה יותר ממשחק, הוא כלי חברתי מדהים. שינוי כמו זה שעשה הקהל של באר שבע, והשינוי התדמיתי שהקבוצה הזאת עשתה, אני לא מכיר משהו אחר חוץ מכדורגל שיכול לחולל שינוי כזה בעוצמות כאלה. זה תהליך עמוק וארוך שהתחולל בשבע השנים האחרונות. אני עובד עם הקבוצה שנתיים, אלונה ברקת היא בעלת הקבוצה יותר משמונה שנים, והיא האחראית הראשית לשינוי. היא באה עם חזון, דרך וערכים".

משה יעלון שלח מכתב תנחומים. האב יואב לבנוני והנכדה מאיה (צילום: פרטי)
משה יעלון שלח מכתב תנחומים. האב יואב לבנוני והנכדה מאיה (צילום: פרטי)

ואם לבנוני הוא היועץ של הגברת ברקת, שבשקט הייתה יכולה להיבחר השבוע לנשיאת המדינה, או לפחות לנשיאת הדרום, הרי שמי שמייעץ ללבנוני הוא הכדורסלן לשעבר והמנטור, עדי גורדון.

"עדי הוא חבר טוב ואיש מדהים ומיוחד שלימד אותי להסתכל על סיטואציות בחיים בצורה פשוטה ועם זאת עמוקה מאוד. אני לוקח ממנו הרבה מאוד. אני חושב שיש חיבור רעיוני בין הפועל ירושלים של 1996, בה שיחק גורדון, לבין הפועל באר שבע של עכשיו. החיבור לא מתקיים ביומיום, אבל הוא קיים ברמה הערכית. עדי לקח את הסלוגן 'יש בנו אהבה והיא תנצח' והפך אותה לדרך החיים של הפועל ירושלים בזמן ההוא. להסתכל על הקבוצה עצמה, פנימה ולא החוצה, לראות במה אתה יכול להיות יותר טוב ולהשתפר. וזה גם מה שעושים עכשיו בהפועל באר שבע, לא מתוך שחצנות, אלא מתוך תפיסה שאנחנו צריכים להפנות את האנרגיות שלנו פנימה".

מה קורה עכשיו?

"כשנגמר המשחק, החבר'ה יצאו לחגוג. נצא לחופש ונחזור להתאמן באמצע יוני. חיים את הרגע ונהנים ממנו. נתכנן את העתיד ונשמור על הדרך, שלא לאבד את העצמיות שלנו. לא נאבד את התפיסה שלנו שהתוצאות הן חלק מהמשחק, אבל הן לא המשחק. המשחק, הדרך, כל מה שמסביב, זה מה שחשוב".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות