fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המטרה: להיות הורים

מאיה שרייבר, אמנם רק בת 31, אבל שמה לה למטרה ללמד את ההורים לזהות מה בעצם הילדים רוצים ואיך ומה אפשר לחזק בהם. סופר נני במושבה
מאיה שרייבר (צילום: נופר לוביץ בסון)
מאיה שרייבר (צילום: נופר לוביץ בסון)

מאיה שרייבר, בת 31, תושבת כרכור כבר חמש שנים, נשואה ואם לבת ובן, בני שלוש וחצי ושנה וחצי, החליטה שחייבים לחזק את הביטחון העצמי של הילדים. התוצאה: לפני כשנתיים היא הקימה את "הורות עם מטרה" – עסק להדרכת הורים לילדים בגיל הרך וגיל בית ספר יסודי.

"בתחילת דרכי למדתי תואר ראשון בפסיכולוגיה, טיפול בדמיון מודרך והדרכת הורים", מספרת שרייבר, "הגעתי לתחום כי אני רגישה לשמחה ולביטחון העצמי של ילדים. בהתבוננות בילד ושיחה קצרה אני יכולה להבחין בביטחון העצמי שלו, בתקשורת עם ילדים אחרים. בשבילי זו תחושת גאווה וסיפוק להקשיב לילד – מהם הדברים שאוהב לעשות, מהי האחריות שלו בבית וכיצד לעמוד על שלו – וגם להורה שמעניק לו את דרכים לחוויה הזאת. לאחר שסיימתי ללמוד, התחלתי לעבוד בכל המסגרות שקשורות לילדים בהיבט טיפולי, מקצועי וקהילתי: גנים, בתי ספר, פנימיות והוסטלים וגם באופן פרטי. לעיתים קרובות ההורים פנו לתמיכה, הכוונה וייעוץ. צברתי ניסיון בהתנהלות איתם ועם הילדים. עבדתי גם עם תינוקות, כשהעבודה איתם התמקדה בהקניית הרגלים להם ולהוריהם. לפני שנתיים הגעתי למסקנה שהחזון שלי הוא לחזק את הביטחון של הילדים תוך חיזוק הביטחון של ההורים בדרכי הפעולה עם הילדים. כך החלטתי לפתוח עסק עצמאי בתחום.

"באחד הפעמים ליוויתי משפחה שהחליפה מקום מגורים. הילד עבר דירה וגם בית ספר ונתקף פחדים וחששות – מה יהיה אם לא יהיו לו חברים בסביבה החדשה. הנחיתי את האם מה לעשות כדי להעניק לו ביטחון: לתת לו זמן איכות מאוד חשוב, לקשר בינו לבין חברים מהכיתה, לעשות איתו בבית דברים שהוא אוהב ולשמש לו דמות לחיקוי, לשתף אותו במה שקורה לה. תוך פחות מחודש הילד התחזק, רכש חברים, ידע מה טוב לו ומה לא טוב לו והלך לבית הספר עם חיוך".

שרייבר שמה דגש על הביטחון העצמי. "כל פעם שאני יורדת לפארק, כשאני רואה ילד שמדבר בביטחון ואומר מה הוא רוצה ועם מי הוא אוהב לשחק – זה כובש אותי".

באמצעות השם שבחרה לעסק שבבעלותה, ניתן ללמוד על השיטה ולמעשה הכלים שהיא מעניקה להורים. "שם העסק משקף את הרצון שלי לתת להורים דרך לראות את העתיד של הילדים שלהם, לגשת אליהם ממקום ממוקד", מסבירה שרייבר, "אני ממקדת אותם סביב השאלה: מה אתם רוצים לחזק אצל ילדיכם? זה יכול להיות כישורים חברתיים, אחריות, עצמאות או כל מטרה אחרת. המפתח לעבודה הוא בגישה של הקשבה לילד, הפגנת רגישות לצרכיו ולרצונותיו ולתקשורת שלו עם אנשים, בשילוב עם גבולות. אני משתמשת בהרבה גישות, אבל הרעיון המרכזי הוא לראות את החוויה של הילד מנקודת מבטו ומתוך זה לפתור את הקשיים בהתנהלות שלו".

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "כל הפרדס"

מאיה שרייבר (צילום: נופר לוביץ בסון)
מאיה שרייבר (צילום: נופר לוביץ בסון)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות