fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים ותלמידים הפגינו במחאה על הצפיפות בבית הספר שדות

כ-150 הורים ותלמידים הפגינו השבוע מול בניין המועצה במחאה על עומס בכיתות וחוסר במבנים. יו"ר הנהגת ההורים: "יש ירידה חדה ביכולתו של בית הספר לספק לתלמידים תנאי לימוד הולמים"
טרם התקבלה הרשאה תקציבית. ההפגנה השבוע (צילום: נירית שפאץ)

ביום שלישי הפגינו הורים וילדים הלומדים בבית הספר שדות בכרכור מול בניין המועצה, ודרשו פתרון לבעיית הצפיפות בבית הספר. בהפגנה השבוע השתתפו יותר מ-150 הורים וילדים, שעשו עבודות בארגזי קרטון ברחבה כדי להמחיש את הצפיפות, והניפו שלטים כמו "רוצים מקום ללמוד", "רוצים לנשום", "אין מקום בשדות".

ההורים טוענים כי למרות שבית הספר, שהוקם לפני ארבע שנים במזרח כרכור, נועד ל-12 כיתות לימוד בלבד, מועמסות עליו כיום עוד ועוד כיתות לימוד ותלמידים, אך לא נוספו בו מבנים שיכולים להכילם, והצפיפות הפכה בלתי נסבלת. ריקי מאור, יו"ר הנהגת ההורים של בית הספר ביחד עם איתן סופר, הסבירה: "בשנתיים האחרונות התווספו שתי כיתות ובשנה הבאה תתווסף עוד אחת, בסך הכל שלוש כיתות מעל לתקן של 12 כיתות שיועד לבית הספר, ומספר כולל של תלמידים הגבוה בהרבה מזה שתוכנן מלכתחילה. תלמידים לומדים בממ"דים שאמורים להיות מיועדים למעבדת מדעים, לימודי מחול ותיאטרון. התוצאה: צפיפות קשה, פגיעה מהותית בשגרת הלימודים וירידה חדה ביכולתו של בית הספר לספק ללומדים בו תנאי לימוד הולמים. אין אולם ספורט, אין חדר אמנות, אין מחסן ודברים מאוחסנים בפרוזדורים. אין מרחבי למידה פרטניים ואין מקומות למפגשים טיפוליים עבור התלמידים הזקוקים לכך. הצענו פתרונות יעילים, כמו מבנים יבילים, קירוי וסגירת מבואות בית הספר ליצירת מרחבי לימוד נוספים, כפתרון זמני עד שיתאפשר בינוי, והבהרנו את מצוקתם של הילדים וחברי הצוות החינוכי, אולם פניותינו החוזרות ונשנות נהדפו על הסף. לגבי מבנים יבילים אמרו לנו כי הדבר בלתי אפשרי, ולגבי סגירת מבואות הודיעו לנו כי בוחנים את האפשרות לסגור מבואה אחת בלבד מתוך שלוש, דבר שגם אם ייצא לפועל, ייצור מרחב למידה נוסף אחד בלבד ולא יענה על המצוקה הגוברת".

טרם התקבלה הרשאה תקציבית. ההפגנה השבוע (צילום: נירית שפאץ)
טרם התקבלה הרשאה תקציבית. ההפגנה השבוע (צילום: נירית שפאץ)

מהמועצה נמסר בתגובה לפני שבועיים, כשההורים פתחו במאבק הציבורי: "הגשנו במהלך השנים האחרונות בקשה לבינוי של שש כיתות נוספות בבית הספר כאשר טרם התקבלה לכך ההרשאה התקציבית ממשרד החינוך. אנו מצויים בקשר רציף, הן עם נציגי ההורים והן עם משרד החינוך, וברגע שתתקבל ההרשאה התקציבית נתחיל בבניית התוספת בפועל על פי התכנית האדריכלית שהוגשה למשרד החינוך למטרה זו. כמו כן, כדי להקל על מצוקת המקום אנו פועלים להכשרת מרחב לימודי נוסף בחצר בית הספר" .

בישיבת מליאת המועצה האחרונה, ביום חמישי שעבר, דיווחה למליאה מנהלת אגף החינוך במועצה, אילנה זגול, כי בעוד בקשת המועצה להוסיף שני מבנים יבילים לבית הספר נעם בפרדס חנה נענתה בחיוב בשבוע שעבר ומשרד החינוך אישר שם הקמת מבנה כזה, עדיין לא התקבלה תשובה ממשרד החינוך לפניית המועצה לגבי בית הספר שדות.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בית הפר שדות הוקם ונפתח לפני קרוב לארבע שנים (תשע"ד) כדי לתת מענה לגידול האוכלוסייה בכרכור. הרשות הגישה בקשה  לבינוי של 6 כיתות נוספות בבית הספר. הנושא נמצא בעדיפות גבוהה במתן ההרשאה התקציבית במשרדנו. בזמן הקרוב יתקיים מפגש היכרות שעורך מנהל המחוז, ד"ר סער הראל, עם ראשי רשויות ומנהלי מחלקות חינוך. במפגש תעלה לדיון גם סוגיה זו של בית הספר שדות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות