fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כאבי השיניים והלסת היו סימן להתקף לב

דר מוחמד רביע והמטופלת רוקסי פרגון צילום מכבי שירותי בריאות
דר מוחמד רביע והמטופלת רוקסי פרגון צילום מכבי שירותי בריאות

רוקסי פרג'ון, מורה בת 35 מנתניה הגיעה לפני כשבוע למוקד הרפואה הדחופה של מכבי שירותי בריאות בעיר עם כאבי שיניים ולסתות שהציקו לה במהלך היום. היא לא תיארה לעצמה שהיא נמצאת במהלך התקף לב.

במוקד קיבל אותה ד"ר מוחמד רביע, מתמחה ברפואת משפחה. רוקסי הייתה בטוחה שמדובר בכאב שמעיד על דלקת שניים ועייפות כללית מיום העבודה: "אני עובדת עם ילדים כך שעייפות זה משהו מתבקש בסוף היום, אבל הכאבים בשיניים ובלסת היו מוזרים ולכן החלטתי ללכת למוקד" היא משחזרת.

דר מוחמד רביע והמטופלת רוקסי פרגון צילום מכבי שירותי בריאות
ד"ר מוחמד רביע ורוקסי פרג'ון (צילום: מכבי שירותי בריאות)

ד"ר רביע קיבל את פרג'ון ולקח מדדים קליניים, על סמך התחושות שתיארה, ביקש לבצע גם בדיקת אק"ג במוקד כדי לשלול אבחנות אחרות. על אף שבדיקת האק"ג הייתה תקינה, ד"ר רביע החליט להפנות את פרג'ון לבדיקות דם מסוג טרופונין הבודקות את רמת האנזים של הלב בדם. "יש שני רבדים לכל מקרה קליני – המדדים הטכניים והתיאור של המטופל. על סמך מה שפרג'ון תיארה, הבנתי שכנראה מדובר בהתקף לב ולכן לא הסתמכתי על הבדיקות התקינות ובקשתי להמשיך בירור". פרג'ון, שלא תיארה לעצמה שהרופא חושש שהיא עוברת התקף לב, שיתפה אותו כי היא מתכוונת ללכת למיון למחרת בבוקר. ד"ר רביע התעקש שתלך לבצע את הבדיקה מיד ולא תחכה לבוקר. כדי לא להלחיץ אותה, הוא הסביר שמדובר בבדיקה קצרה שלא תעכב אותה בבית החולים: "במקרים כאלה כל דקה חשובה, אם היא הייתה מחכה לבוקר, ההשלכות היו יכולות להיות חמורות ואולי מצב בלתי הפיך".

עקשנותו של הרופא התבררה כמצילת חיים. פרג'ון הגיעה למיון שם בצעו את הבדיקה ובה התגלה כי היא עוברת התקף לב, דבר שהפתיע את רופאי בית החולים מפאת גילה הצעיר ומצבה הרפואי התקין. היא הובהלה לחדר הניתוח לצנתור לב דחוף ולאחר מכן אושפזה בטיפול נמרץ למשך שבוע ימים לצורך טיפול ומעקב. "הרופאים בבית החולים לא הבינו למה קיבלתי הפניה לבדיקות אנזים בדם, רק כשהגיעו תוצאות הבדיקה התברר להם וגם לי שד"ר רביע אבחן במדויק את המקרה מהרגע הראשון. הם אמרו שיצאתי ממש בזול".

התקף הלב לא היה ההפתעה היחידה שציפתה לפרג'ון באותו יום. במסגרת סדרת בדיקות שעברה בבית החולים, התגלה חור מולד בין מחיצות הלב, שכלל לא ידעה על קיומו: "הגילוי של ד"ר רביע הציל אותי פעמיים. הוא גרם לי להגיע לבית החולים, שם לא רק ניצלתי מהתקף לב חמור, אלא גם גיליתי חור מולד בלב שכלל לא ידעתי עליו ורק בנס לא נגרם לי נזק בלתי הפיך. עכשיו אני בסדרת בדיקות ופגישות עם רופאים כדי להחליט איך לטפל בזה", היא מספרת.

ד"ר רביע: "התסמינים של התקף לב לא תמיד קלאסיים כמו בספרות הרפואית ולכן חשוב מאוד להיות ערניים וזהירים. אישה שסובלת מכאבים בשיניים ובאזור הלסת בשילוב של עייפות, חולשה או לחץ בחזה, כדאי שתפנה לרופא או למוקד כדי להיבדק ע"י רופא".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות