fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ממשיכים לשקם את חורשת השזיף

כשנה אחרי השריפה הגדולה, הוחלט במועצה לא להמתין עד סיום תהליכי הבדיקה של קרן השיקום ולקדם את העבודות. מהמועצה נמסר: "במקביל יקדם זיו דשא מול קרן השיקום את שיקום התשתיות הפיזיות שנפגעו בהתאם להערכת נזקים"
עצים בוערים בשריפה בנובמבר שעבר (צילום: מאיר ליאני)

בנובמבר שנה שעברה פרצה שריפה סמוך לשכונות גבעת עדן ווילות בחורש. השריפה החלה באזור המחצבה הישנה, נעה עם הרוחות המזרחיות החזקות דרך השטח הבנוי וכילתה שטחים ירוקים, גנים ציבוריים, גינות פרטיות, שטחי חורש ים תיכוני ושטחי יער נטוע ביד אדם. בנוסף לנזק שגרמה השריפה ביישוב לבתים, לרכוש ולתשתיות, נפגעו בה נפגעו כ–430 דונם של שטחים ירוקים. חורשת השזיף, הממוקמת בלב שכונת וילות בחורש, היא אחת מאותם שטחים ירוקים.

כיום, כמעט שנה לאחר השריפה הטראומטית, חודשו העבודות לשיקום חורשת השזיף. ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא, מסר: "קיבלתי החלטה לא להמתין לתהליכי הבדיקה של קרן השיקום, וקבעתי כי העבודה תימשך להסדרת השטח ובהמשך נטפל בהליכים עם הקרן. אני רוצה להודות לתושבים על הסבלנות וההבנה. כמו כן, תודה לטליה מבור, מנהלת מחלקת איכות הסביבה ולצוותה על הובלת הפעילות וכמובן תודה לצוות השיקום השכונתי שימשיך להיות שותף להליך שיתוף הציבור".

עצים בוערים בשריפה בנובמבר שעבר (צילום: מאיר ליאני)
עצים בוערים בשריפה בנובמבר שעבר (צילום: מאיר ליאני)

בשלב הראשון של העבודות תושלם כריתת העצים וגיזום לצורך שיקום עצים ששרדו, סימון ושמירה על העצים והשיחים שהתאוששו, הקמת טרסות נגד סחף ושימור הקרקע מבולי העץ שנכרתו, ריסוק הגזם ופיזורו על הדרך ועוד. המטרה היא לסיים תוך מספר שבועות את העבודה. עבודות נטיעה ותשתית נוספות יבוצעו בהמשך בהתאם למימון קרן השיקום.

חורשת השזיף מהווה שטח פתוח גדול במרקם היישובי הממוקם בליבה של שכונת מגורים. לחורשה יש פוטנציאל גבוה לענות על מספר תועלות סביבתיות משמעותיות מעבר לשימוש בה כאתר פנאי. היא יכולה לשמש מסדרון אקולוגי המאפשר למינים מקומיים להתקיים בו. היעד המרכזי של העבודות הינו שמירה וטיפוח של מערכת אקולוגית בריאה ומכוונת, בה מתקיימים תהליכים טבעיים ושינויים עונתיים, לצד טבע נגיש ובטוח לתושבים ומראה אסתטי התורם לחזותו הטבעית של היישוב. פעילות השיקום מלווה בהליך שיתוף ציבור של תושבי השכונה, נציגי המועצה, רמת הנדיב ואנשי מקצוע.

מהמועצה נמסר: "דשא מקדם במקביל מול קרן השיקום את נושא שיקום התשתיות הפיזיות שנפגעו בתחום תאורה, דרכים, גינת נוי ועוד בהתאם להערכת נזקים שהועברה. גם בנושא זה יש עדיין מספר בדיקות שמתבצעות מעכבות את תחילת פעילות השיקום. נעדכן בהקדם בהתפתחויות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות