fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחלף דרור ייפתח בעוד שלושה חודשים

דיון בועדה לביקורת המדינה נערך בעקבות קריסת המחלף בסערת החורף. מנכ"ל נתיבי ישראל: "מה שנכשל ייבדק"
מחלף דרור
מחלף דרור (צילום: גלעד קבלרצ'יק)
מחלף דרור
מחלף דרור (צילום: גלעד קבלרצ'יק)

מחלף דרור בשרון ייפתח בעוד שלושה חודשים, כך עלה בדיוני הועדה לביקורת המדינה.  מנכ"ל נתיבי ישראל שי ברס התחייב  כי המחלף ישוב ויפתח בעוד כשלושה חודשים לאחר עיכובים בשל סופת החורף. בבניית המחלף הושקעו 350 מיליון שקלים. מחלף דרור הושק בתחילת חודש דצמבר, נסגר לתנועה בעקבות שקעים שהתגלו בו.

חבר הכנסת מיקי רוזנטל מהעבודה אמר כי היה מחדל בתכנון ובביצוע. הוא ציין שהמהנדס הזהיר מראש שהקרקע לא סבירה והמחלף לא יחזיק מעמד, הוא  פוטר. ח"כ בועז טופורובסקי מסיעת יש עתיד ביקש לדעת מי נענש בחברה על האירוע.

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי: "במשרד נעשים כל העת מיזמי בניה והרחבה בהיקפי ענק, וכולם תוך בקרת איכות גבוהה ביותר. לא ידענו מראש שהמחלף יקרוס. היה כשל בבקרת האיכות והגשמים היוו זרז. איננו מסתירים דבר ומדובר במקרה חריג בו הלקחים נלמדו ואנו פועלים בנחישות לתיקון הליקויים".

מנכ"ל נתיבי ישראל, שי ברס הוסיף כי הקבלן המבצע גם תכנן את המחלף, וההצעה שלו נבדקה ע"י מהנדסי החברה בשלושה שלבים של מומחים: "אנחנו עוקבים ומנהלים את הביצוע, ובמהלך העבודה אנו בודקים כל העת את שכבות הקרקע, ושכבה שלא נמצאה מספיק מהודקת טופלה ונבנתה מחדש. בגלל כמות גשם גדולה בזמן קצר יחסית, נפגעו שוליי העפר, שהיו אמורים להיות מטופלים בהמשך המיזם. איננו מקלים ראש בשום שלב, ומה שנכשל ייבדק. בעוד פחות משלושה חודשים המחלף ייפתח לתנועה".

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה: "פרויקט מחלף דרור בוצע בשיטת "תכנון-ביצוע" בו מקבל הקבלן אחריות הן על תכנון המחלף והן על ביצועו. בניית המחלף טרם הושלמה ולכן לא הועבר המחלף לידי המדינה. המחלף ייפתח לתנועה לאחר שהקבלן ישלים את תיקון כל הנזקים."

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות