fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כ-1000 איש חתמו על עצומת העצמאות"

העמותה לעצמאות גבעת עדה החלה בקמפיין שילוט והסברה. מייסד העמותה והדובר, שי קוצר: "התושבים מבינים שכדי לשמור על צביונה הכפרי של המושבה, המסורת והמורשת שלה יש לחתור לעצמאות מוניציפאלית"
פעילות של דוכן הסברה ביום שישי שעבר (צילום: העמותה לעצמאות גבעת עדה)

יום העצמאות תשע"ז עבור תושבי גבעת עדה קיבל משמעות כפולה: העמותה לעצמאות גבעת עדה, שלאחרונה קיבלה את אישור רשם העמותות, החלה בקמפיין שילוט והסברה. ברחובות המרכזיים של היישוב הופיע הסלוגן "גם אני בעד עצמאות לגבעת עדה" על גבי שלטים שנתלו על גדרות הבתים ובסטיקרים על מכוניות.

ביום שישי שעבר הקימו חברי העמותה, שחרטה על דגלה את החזרת העצמאות המוניציפלית לגבעת עדה, שלוש עמדות הסברה ברחבי המושבה, בסופרמרקטים הגדולים ובפתח בניין המועצה לשעבר ברחוב הראשונים. מהעמותה נמסר כי יותר מ-130 תושבים מילאו בקשה להצטרף לעמותה ושילמו את דמי החבר.

שי קוצר, ממייסדי העמותה והדובר שלה, אמר השבוע: "משמח לגלות שרבים מתושבי גבעת עדה, ותיקים וחדשים כאחד, תומכים במהלך ומבינים שכדי לשמור על צביונה הכפרי של המושבה, המסורת והמורשת שלה ובהתחשב ברצונם וצרכיהם של  התושבים, יש לחתור לפתרון של עצמאות מוניציפאלית שבבסיסה החזרת הכוח לתושבים. הדבר יתאפשר רק על ידי חזרה למבנה ניהולי של מועצה מקומית או נציגות נבחרת כחלק ממועצה אזורית קיימת או עתידית. לצערנו, מאז החלטת משרד הפנים על איחוד שתי הרשויות ב-2003 אין לתושבי גבעת עדה ולנציגיה היושבים במועצה המשותפת היכולת לקבוע באמת לגבי עתידה של המושבה. בפגישתנו האחרונה עם הממונה על המחוז מטעם משרד הפנים הדגשנו כי יש לשנות את המבנה השלטוני הקיים היום, הפוגע בעיקרון הדמוקרטי הבסיסי ביותר, הייצוגיות. כ-1000 תושבים בעלי זכות הצבעה כבר חתמו על עצומה והביעו את תמיכתם במהלך. אנו ממשיכים לגייס חברים רשומים לעמותה שיהיו חלק מאסיפה כללית שבבוא העת תבחר וועד מנהל להמשך התהליך להשגת עצמאות. יש תושבים שעדיין מתלבטים, וזה בסדר. חלקם מעלים שאלות בדף הפייסבוק של העמותה, ואנו משתדלים לענות עליהן עד כמה שניתן".

פעילות של דוכן הסברה ביום שישי שעבר (צילום: העמותה לעצמאות גבעת עדה)
פעילות של דוכן הסברה ביום שישי שעבר (צילום: העמותה לעצמאות גבעת עדה)

אחת הסוגיות שעולה בקרב המתלבטים היא האם גבעת עדה תוכל לעמוד ברשות עצמה מבחינה כלכלית. "תשובתנו היא שבעזרת תכנון נכון וחכם זה אפשרי", אומר קוצר, "בחודשים האחרונים מקיימים בעמותה מגעים ופגישות אינטנסיביות עם אנשי משרד הפנים. בפני הצוות של משרד הפנים הונח מסמך מפורט וארוך שנערך על ידי אנשי מקצוע וכולל הצעות ורעיונות, בנוגע למבנה וסוג העצמאות המוניציפלית אליה אנו שואפים ולהיבטים הכלכליים של הרשות לכשתוקם. גבעת עדה לא נכללה במניין הרשויות שהוחלט לבחון את מעמדן המוניציפלי במסגרת הוועדות הגיאוגראפיות הנוכחיות, אך במשרד הפנים הביעו רצון ונכונות לבחון את האפשרות להכניסה לוועדות הגיאוגרפיות, והביעו עניין בחלק מההצעות שהבאנו".

ב-25 בחודש מתכוונים הפעילים לקיים כנס הסברה. "נפרוש בפני התושבים את רעיון העצמאות ואת הפתרונות שאנו מציעים. עד אז נמשיך לגייס חברים לעמותה בעמדות החתמה בימי שישי הקרובים. אנחנו מרגישים שיש כאן הזדמנות שלא תחזור".

בנושא הבחירות הקרבות לראשות המועצה, אמר קוצר: "העמותה לעצמאות גבעת עדה אינה גוף פוליטי, ואין בכוונתה לעמוד מאחורי מועמד כזה או אחר. עם זאת, כל מועמד שיתמוך ברעיון ויוביל מול משרד הפנים מהלך להפרדת הרשות המשותפת ומתן עצמאות מוניציפאלית לגבעת עדה יהיה ראוי בעיננו לכהן כראש המועצה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות