fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדר מלחמה

מענה מקצועי. התרגיל (צילומים: אבי ברומברג)

המועצה האזורית חוף הכרמל תרגלה בשבוע שעבר תרחישי חירום במתקן הסימולטור של פיקוד העורף הממוקם בבסיס שברמלה. עם תחילתו של התרגיל נפתח מרכז ההפעלה של המועצה ובעלי התפקידים בחירום איישו אותו והחלו לטפל בעשרות פניות ותרחישים שונים. לראשונה תורגלו שני צוותי צח"י (צוות חירום יישובי) של עתלית ומעגן מיכאל שפעלו במסגרת היישובית ונתנו מענה למגוון תרחישים וסיוע לגורמי המועצה, ההצלה והביטחון.

במהלך התרגיל נבחנה המועצה ביכולת עמידתה בזמן לחימה מתמשכת ורציפה הכוללת נפילת טילים בשטחה, נפגעים והרוגים. בין השאר תורגלו קריסת תשתיות, קריסת מבנים, חילוץ לכודים, סיוע לגורמי המדינה, קליטת אוכלוסייה ועוד. השוני בין התרגיל בסימולטור לבין תרגיל שנערך במסגרת השנתית הוא נושא הבקרה של גורמי פיקוד העורף על התנהלות המועצה. לכל מכלול במערך החירום של המועצה הוצמדו בקרים, שניתחו ותיעדו את פעולות המכלולים. תיעוד מהלך התרגיל יהווה משקל משמעותי בשיפור רמת המכנות של המועצה והיכולת של המכלולים השונים להשתפר.

תרחיש התרגיל דימה הסלמה במצב הביטחוני שחייב את ממשלת ישראל לצאת למבצע רחב היקף בלבנון וברצועת עזה. ה"מהלומה", הנחת היסוד של גורמי המדינה שבזמן הלחימה הבאה מדינת ישראל תותקף בצורה מאוד מסיבית ממספר חזיתות בו זמנית במאות ואלפי טילים, קיבל משנה תוקף בתרגיל. תרחיש בו טיל פוגע בגשר המעבר למעגן מיכאל וחסימת דרכי הגישה לקיבוץ מעגן מיכאל ובתי הספר המשותף ומעגנים, ופינוי שכונת קנדי שבעתלית נוכח פגיעת טיל בלב השכונה, שהביאה לקריסת מבנים, פצועים והרוגים.

מענה מקצועי. התרגיל (צילומים: אבי ברומברג)
מענה מקצועי. התרגיל (צילומים: אבי ברומברג)

אלוף משנה צביקה צורן, מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף, אמר על התרגול: ״ישנה חשיבות רבה לתרגול הרשויות בהתמודדות עם סיטואציות שונות לשעת חירום. פיקוד העורף יסייע ויתמוך בכל מה שיידרש כדי לקדם את המוכנות לחירום. ניכר כי קיימת במועצה האזורית חוף הכרמל הבנה עמוקה של תפיסת אחריות ועשייה רחבה בתחום ההכנות לחירום".

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, כרמל סלע: "תרגול מכלולי המועצה בסימולטור פיקוד העורף מהווה חשיבות תרגולית רבה הן בהיבט המערכתי והן ברמת הפרט. הצמדת בקרים ותיעוד מהלך התרגיל מהווים כלי יוצא מן הכלל הנותן בידינו את האפשרות ללמוד, לנתח, לשפר ולהיערך לקראת תרחיש מלחמה. התרגיל חידד לנו פעם נוספת כי בשעת חירום לאומית, המועצה תאלץ להתמודד עם מגוון תרחישים לבדה וכחלק מכך אנחנו נערכים ומתרגלים".

סגן ראש המועצה וראש מטה חירום במועצה, מודי ברכה: "שיתופי הפעולה בין כלל הגופים, בהם פיקוד העורף, רשות חירום לאומית, מטה החירום של חוף הכרמל, צוותי החירום היישוביים, מתנדבי המועצה והמתורגלים, היו טובים ותרמו להצלחת התרגיל. זו פעם ראשונה שתרגלנו בסימולטור של פיקוד העורף. מדובר בתרגיל אינטנסיבי מאוד המדמה בצורה אותנטית מהלך מלחמה כולל. ההכשרות הרבות והתרגולים במהלך השנים האחרונות הניבו תוצאה מרשימה. עם פתיחת התרגיל, מכלולי המועצה פעלו בצורה טובה וסיפקו מענה מהיר ומקצועי למגוון התרחישים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות